Мінсоцполітики продовжує відповідати на питання, які найчастіше отримують про субсидію на оренду житла для ВПО, зокрема, щодо алгоритму її оформлення.
Алгоритм простий:
ВПО і власник житла заповнюють і підписують документи:
- Договір на оренду житла
 - Заяву про надання субсидії та компенсацію частини податків
 - В окремих випадках можуть знадобитися скановані копії документів (наприклад, про те, що людина є законним представником, або рішення суду).
 
Подають документи до Пенсійний фонд України:
- офлайн (відвідавши будь-який сервісний центр ПФУ, ЦНАП), тоді документи подаються і підписуються у паперовому вигляді
 - або онлайн (через портал електронних послуг ПФУ), документи подаються в електронному вигляді, підписуються КЕП
 
Зверніть увагу, що має бути два підписи (наймача та наймодавця), цим вони засвідчують домовленості між собою.
Протягом 10 днів отримують інформацію про прийняте рішення:
- про призначення субсидії і її розмір
 - або про необхідність уточнити дані чи виправити помилки
 - або про відмову (з поясненням причини)
 
Адреса проживання у довідці ВПО має збігатися з адресою орендованого житла. Якщо ж людина змінює адресу, переїжджаючи в орендоване житло, необхідно повідомити про це орган соцзахисту, зазначити нову адресу і надати копію довідки ПФУ.
Якщо субсидія призначена:
- ВПО щомісяця отримує розраховану з урахуванням соціальних нормативів виплату на свій картковий рахунок
 - Власник житла щокварталу отримує компенсацію на оплату податків, виходячи із соціальної вартості оренди, на свій картковий рахунок
 
При цьому:
- ВПО сплачує орендну плату та за спожиті комунальні послуги власнику житла або надавачам послуг (залежно від домовленостей)
 - Власник житла щокварталу самостійно сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір (з отриманої суми доходу від здавання житла в найм)
 
Мінсоцполітики розробило новий інструмент підтримки для ВПО – субсидію на оренду житла. Більше інформації про інструмент для ВПО за посиланням, для власників житла.
