Перейти до головного меню Перейти до головного вмісту Перейти до головного колонтитула
Вінницька обласна військова адміністраціяВінницька обласна військова адміністраціяВінницька обласна військова адміністрація

icon Налаштування доступності

icon icon icon icon

Дія Дія

Пошук Пошук
  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Представник Урядового уповноваженого
  • Прес-центр
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Територіальна оборона
    • Здорова Україна
    • EUкраїна
    • Оголошення
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
    • Анонси подій
  • Послуги
    • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
    • Електронні послуги
    • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
    • Картування послуг
    • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Діяльність
    • Програми розвитку
    • Міжнародне співробітництво
    • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
    • Управління об'єктами державної власності
    • Європейська інтеграція
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Прозорість і підзвітність
  • Важливо
    • Запобігання проявам корупції
    • Регіональна рада підприємців
    • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
    • Кібербезпека під час війни
    • Бронювання військовозобов’язаних
    • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС
  • Громадянам
    • Громадянське суспільство
      • Механізми та процедури
      • Консультації з громадськістю
        • Нормативно-правова база
        • Електронні консультації
        • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
        • План проведення консультацій
        • Анонси консультацій
        • Публічне громадське обговорення
        • Звіти за результатами обговорення
        • Публічні звіти органів виконавчої влади
      • Громадська рада
      • Громадська експертиза
      • Діяльність інститутів ГС Вінниччини
      • Координаційна рада
      • Нормативно-правові акти
      • Інститути ГС Вінниччини
      • Оголошення для інститутів ГС
      • Фінансова підтримка інститутів ГС
      • Обласна комісія з реабілітації
      • Інше
    • Ветеранам
    • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
    • Інформація для ВПО
      • Нормативно-правові документи з питань ВПО
      • Допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання
      • Рада ВПО
      • Корисна інформація для ВПО
    • Публічна інформація
      • Доступ до публічної інформації
      • Публічні документи та звіти
      • Електронний запит на публічну інформацію
    • Набори відкритих даних
    • Звернення громадян
      • Електронне звернення
    • Державний реєстр виборців
  • Більше
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
    • Гендерна політика
    • Створення безбар'єрного простору
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Книговидання
  • Контакти
    • Апарат ОВА
    • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
    • Структурні підрозділи ОВА
    • Районні державні адміністрації Вінницької області
    • Міські ради міст обласного значення
    • Територіальні органи
    • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
    • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць
  1. Головна
  2. Прес-центр
  3. Останні новини
  4. Електронна форма товарно-т...

Електронна форма товарно-транспортної накладної: Як бізнесу пристосуватися до змін

Останні новини
25.01.2022, 14:38

Ще у 2013 році великі українські компанії спробували перейти на електронний документообіг (ЕДО) – вийшло не у всіх, але проєкт отримав майбутнє. У липні 2019 року в Україні набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури № 413, який дозволив бізнесу користуватися електронними ТТН на рівні з паперовими бланками

Але окрім дозволу на користування, документ ніяк не регулює процеси оформлення та обміну е–ТТН, через що виникає чимало плутанини, як саме та де це робити.

Ще у 2013 році великі українські компанії спробували перейти на електронний документообіг (ЕДО) – вийшло не у всіх, але проєкт отримав майбутнє. У липні 2019 року в Україні набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури № 413, який дозволив бізнесу користуватися електронними ТТН на рівні з паперовими бланками. Але окрім дозволу на користування, документ ніяк не регулює процеси оформлення та обміну е–ТТН, через що виникає чимало плутанини, як саме та де це робити.

Тож бізнес доволі "холодно" сприйняв нові можливості. За два роки існування проєкту, запровадити е–ТТН у свої бізнес–процеси вдалося близько 500 юридичним особам чи фізичним особам –підприємцям – з понад 25 000 українських підприємств за підсумками 2020 року.

Створювати е–ТТН українські підприємці можуть на популярних платформах електронного документообігу.

Зараз атестовано вісім провайдерів таких послуг:"Вчасно", "Документ–онлайн", EDIN, "ППЛ 33–35", MEDoc, "Совтес", "Смарттендер", "Оптіма ДОК".

Однак, щоб процеси обробки електронних документів працювали належним чином, й всі учасники ланцюжка могли обмінюватися ними – і відправник, і транспортна компанія, і вантажоодержувач повинні використовувати систему електронного документообігу, яка має інтеграцію з центральною базою даних Міністерства інфраструктури України. Власне вона й повинна забезпечувати так звану інтероперабельність. Наразі провайдери інтегруються з центральною базою даних, після чого буде можливим обмін даними з базою МІУ та між собою.

Однак,навіть за умови використання електронних форм всіма трьома учасниками, бізнес поки що все одно повинен мати одну паперову копію з усіма підписами.  Саме її вимагають інспектори Державної служби з безпеки на транспорті, оскільки їм поки бракує обладнання для перевірки електронних документів та немає доступу до бази даних.

Ще одна проблема у тому, що як тільки накладено КЕП (кваліфікований електронний підпис) когось з учасників ланцюга, електронна товарно–транспортна накладна стає незмінним документом. Після цього її – як би та не виглядала та якого формату вона би не була – вже неможливо змінити. Єдиний варіант вносити зміни – створювати коригуючі акти, але всі учасники процесу мають повторно накласти свої КЕПи, чи підтвердити згоду з такими змінами, що трохи ускладнює процес. 

Оскільки згаданий вище наказ Міністерства інфраструктури України не регулює умови створення та обміну е–ТТН, за підтримки USAID/UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS” було запропонувано внести відповідні зміни до законопроєкту "Про автотранспорт" – з 1 жовтня він набрав чинності. Закон надає визначення реєстру товарно-транспортних накладних, необхідного для створення спільної бази даних. І це ключова відмінність від чинної системи – завдяки реєстру вдасться уникнути наявних проблем.

Тепер уряду залишилось ухвалити постанову про функціонування реєстру – після цього з 1 серпня 2022 року е–ТТН стане обов’язковою для всіх перевезень загальної групи товарів.

Але вже зараз провайдери інтегрують свої електронні бази – щоб приєднатися до системи, доопрацювати свої платформи, та пройти тестування (стосується навіть вже зареєстрованих) у них є час до 1 березня.

Окрім спільного реєстру, нова система передбачає ще одну важливу відмінність від чинної –  формат е–ТТН. За принципом європейського формату було використано міжнародний стандарт UN/CEFACT для формування структури XML–файлів – він дає змогу доповнювати інформацією документ кожній стороні. Натомість буде видно, хто що вносив.

Для внесення коректив можна буде використовувати коригуючі акти – наприклад, акт перевантаження з одного транспорту в інший. Буде близько восьми варіантів таких додатків: наприклад, зміна пункту розвантаження, використання проміжних складів, перепломбування тощо. Вони теж обов’язково будуть електронними. Вже на початку наступного року буде доступний приклад стандартних форм для актів, але бізнес може вже зараз вносити свої пропозиції.  

Важливо,що у самому реєстрі не зберігатимуться документи про торговельно–транспортні операції. Система не накопичуватиме дані про ціну, кількість тощо. Її завдання зібрати метадані про ТТН учасників процесу перевезень, точок, з якої та в яку прямує товар, вагу товару та його групу – загальна чи спеціальна. У системі зберігається посилання на автора кожного документу. Той, хто його створив, також реєструє сторони ТТН, система фіксує та наповнює так званий конвеєр подій, доступний для кожної сторони, саме за допомогою цього механізму забезпечується обмін даними між усіма учасниками. Якщо хтось із них прийде в систему з будь–якого провайдеру ЕДО, що приєднався до неї – він отримає всі свої документи.

Відмітимо, що умови оформлення е–ТТН для різних галузей бізнесу – різні. Так, з 1 серпня обов’язковими е–ТТН стануть для бізнесу, який перевозить товари загальної групи, і де отримувачем товару є юридична особа. Для випадків, коли отримувачем є фізична особа, згодом теж спробуємо надати інструменти для е–ТТН, але поки це складно організувати з низки причин, зокрема через те, що кінцеві споживачі здебільшого не мають електронних підписів.

Найбільше від запровадження е–ТТН виграє логістичний бізнес – не потрібно буде возити купи документів. А готовий до їх впровадження найбільше ритейл – той вже використовує електронні накладні для взаємодії зі своїми постачальниками.

Також відносно легко буде інтегруватися в систему бізнесу, який працює у галузях лісового господарства, виробництва та продажу спирту та алкогольних напоїв. У цих груп товарів вже є оцифровані реєстри ТТН – їм потрібно буде лише доєднатися до центрального компоненту.

Хоча остання група належить до так званих спецтоварів – також у переліку нафтопродукти, хліб та молоко та інші – на них вимога про обов’язкові е–ТТН з 1 серпня не поширюється. Для них е-ТТН може стати обов’язковою вже у 2023 році.

Найбільша група ризику для впровадження е–ТТН – аграрний бізнес. Не на кожному полі є доступ до інтернету та електронних ключів, щоб підписати документ. Додаткові складнощі можуть бути спричинені слабкою цифровою обізнаністю робітників. Також у полі може бути складно визначити правильну вагу вантажу під час формування накладної.

Але оскільки найбільше перевантажень на дорогах саме там, з 1 серпня е–ТТН стане для них обов’язковою. Втім для агрокейсів опрацьовується варіант, коли зазначатиметься приблизна вага (з допустимим перевантаженням), але з вимогою: коли машина приїжджає на пункт прийняття, вони зобов’язані зафіксувати чітку вагу.

Відповідальність за порушення норм про обов’язкові е–ТТН вже прописана у законі про габаритно–ваговий контроль на транспорті, який набрав чинності 1 жовтня 2021 року (ст. 132–2 КпАП). Зокрема, за порушення вимог оформлення та внесення відомостей до товарно–транспортної накладної загрожує адмінштраф у розмірі від 1000 до 3000 неоподатковуваних мінімумів (від 17 000 до 51 000 грн).

Український бізнес можна поділити на сіру та білу частини. Проти запровадження е–ТТН може бути "сірий" бізнес, оскільки він побоюється, що дані про їхні перевезення стануть доступними Міністерство інфраструктури України та перевіряючим органам. Їм простіше заповнити "на колінках" ці кілька документів, поставити підписи та поїхати далі, а не декларувати доходи чи "світити кеш".

Тож перша порада для бізнесу – усвідомити, що попри скепсис е–ТТН справді стане обов’язковим вже з 1 серпня. Друга: зрозуміти, яку роль виконує конкретний бізнес у ланцюжку забезпечення товарами та адаптувати свої процеси під використання електронної форми.

Уже зараз варто обрати свого провайдера, з яким їм буде зручніше працювати.

Тоді є всі шанси отримати від нього не "пакетний" набір послуг, а справді робочий адаптований під ваш бізнес продукт.

 

 

Tags: Фотогалерея
Поділитись:
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Telegram

Популярні категорії:

  • Фотогалерея
  • Відео
  • Безпека населення
  • Підтримка захисників
  • Медицина
  • Міжнародна співпраця
  • Ментальне здоров'я
  • Соціальна підтримка
  • Спорт
  • ВПО
  • Бізнес
  • Освіта
  • Цифровізація
  • Прозорість та підзвітність
  • Безбар'єрність
  • АПК
  • Мобілізація
  • Протидія торгівлі людьми
  • Гендерна рівність
  • Відбудова
  • Реформа шкільного харчування
  • Доступні ліки

Більше новин

Аграріями Вінниччини проводиться активний догляд за посівами сільськогосподарських культур під урожай 2025 року
Аграріями Вінниччини проводиться активний догляд за посівами сільськогосподарських культур під урожай 2025 року
04.07.2025, 17:03
На Вінниччині продовжує роботу платформа «Діалог влади та бізнесу»
На Вінниччині продовжує роботу платформа «Діалог влади та бізнесу»
04.07.2025, 16:43
Поповнюйте свої бібліотеки завдяки державній програмі «єКнига»
Поповнюйте свої бібліотеки завдяки державній програмі «єКнига»
04.07.2025, 16:00
На Вінниччині з нагоди професійного свята відзначили кращих поліцейських області
На Вінниччині з нагоди професійного свята відзначили кращих поліцейських області
04.07.2025, 15:14
Вінниччина затвердила Регіональний план заходів із реалізації Національної стратегії безбарʼєрності
Вінниччина затвердила Регіональний план заходів із реалізації Національної стратегії безбарʼєрності
04.07.2025, 13:01
Мапа сайту

Облдержадміністрація

  • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
  • Нормативно-правові документи
  • Органи влади
  • Керівництво
  • Функції та повноваження ОДА
  • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
  • Стажування молоді
  • Внутрішній аудит
  • Організаційна структура облдержадміністрації
  • Представник Урядового уповноваженого

Громадянам

  • Громадянське суспільство
  • Ветеранам
  • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
  • Інформація для ВПО
  • Публічна інформація
  • Набори відкритих даних
  • Звернення громадян
  • Державний реєстр виборців

Контакти

  • Апарат ОВА
  • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
  • Структурні підрозділи ОВА
  • Районні державні адміністрації Вінницької області
  • Міські ради міст обласного значення
  • Територіальні органи
  • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
  • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць

Прес-центр

  • Останні новини
  • Топ новини
  • Територіальна оборона
  • Здорова Україна
  • EUкраїна
  • Оголошення
  • Фотогалерея
  • Відеогалерея
  • Анонси подій

Послуги

  • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Електронні послуги
  • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
  • Картування послуг
  • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами

Діяльність

  • Програми розвитку
  • Міжнародне співробітництво
  • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
  • Управління об'єктами державної власності
  • Європейська інтеграція
  • Інвесторам
  • Державні закупівлі
  • Регуляторна діяльність
  • Співробітництво з НАТО
  • Прозорість і підзвітність

Важливо

  • Запобігання проявам корупції
  • Регіональна рада підприємців
  • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
  • Кібербезпека під час війни
  • Бронювання військовозобов’язаних
  • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС

Громадянське суспільство

  • Громадянське суспільство
  • Ветеранам
  • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
  • Інформація для ВПО
  • Публічна інформація
  • Набори відкритих даних
  • Звернення громадян
  • Державний реєстр виборців

Більше

  • Благодійна (гуманітарна) допомога
  • Про область
  • Гендерна політика
  • Створення безбар'єрного простору
  • Деінституціалізація
  • Бюджетний запит та бюджетна програма
  • Очищення влади
  • Книговидання
Вінницька обласна військова адміністрація

Офіційний веб-сайт

eye slashНалаштування доступності
Наші контакти
  • icon 0 800 216 433
  • icon [email protected]
  • icon 21050 м. Вінниця вул. Соборна 70
  • icon
    Пн-Пт: 9:00-18:00
    Обід: 13:00-14:00
  • Сторінка в Instagram Канал в YouTube Канал в Telegram Сторінка в Facebook

E-mail для юридичних осіб:
icon [email protected]

Прийом звернень:
icon 0 800 216 433

Запис на прийом до посадових осіб:
icon  (0432) 65-17-53, 65-17-54

  • Офіційне інтернет-представництво Президента України
  • Урядовий портал
  • Верховна Рада України
  • Конституційний Суд України
  • Національне агентство України з питань державної служби
  • Вінницька обласна Рада
  • Вінницька міська рада
  • Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області
  • Головне управління ДПС у Вінницькій області
  • Головне управління ДСНС України у Вінницькій області
  • Міністерство цифрової трансформації України
  • Урядовий Кур'єр
  • Регіональний центр сертифікації ключів
  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • Федерація професійних спілок України

Технічний супровід: Управління цифрової трансформації апарату облвійськадміністрації [email protected]
Відповідальні за зміст сторінок веб-порталу облвійськадміністрації: структурні підрозділи облвійськадміністрації, районні військові адміністрації, територіальні підрозділи міністерств у Вінницькій області, веб-сторінки яких розміщені на цьому порталі. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові зазначення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Вінницької облвійськадміністрації www.vin.gov.ua.

© 2024 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Представник Урядового уповноваженого
  • Прес-центр
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Територіальна оборона
    • Здорова Україна
    • EUкраїна
    • Оголошення
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
    • Анонси подій
  • Послуги
    • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
    • Електронні послуги
    • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
    • Картування послуг
    • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Діяльність
    • Програми розвитку
    • Міжнародне співробітництво
    • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
    • Управління об'єктами державної власності
    • Європейська інтеграція
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Прозорість і підзвітність
  • Важливо
    • Запобігання проявам корупції
    • Регіональна рада підприємців
    • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
    • Кібербезпека під час війни
    • Бронювання військовозобов’язаних
    • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС
  • Громадянам
    • Громадянське суспільство
      • Механізми та процедури
      • Консультації з громадськістю
        • Нормативно-правова база
        • Електронні консультації
        • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
        • План проведення консультацій
        • Анонси консультацій
        • Публічне громадське обговорення
        • Звіти за результатами обговорення
        • Публічні звіти органів виконавчої влади
      • Громадська рада
      • Громадська експертиза
      • Діяльність інститутів ГС Вінниччини
      • Координаційна рада
      • Нормативно-правові акти
      • Інститути ГС Вінниччини
      • Оголошення для інститутів ГС
      • Фінансова підтримка інститутів ГС
      • Обласна комісія з реабілітації
      • Інше
    • Ветеранам
    • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
    • Інформація для ВПО
      • Нормативно-правові документи з питань ВПО
      • Допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання
      • Рада ВПО
      • Корисна інформація для ВПО
    • Публічна інформація
      • Доступ до публічної інформації
      • Публічні документи та звіти
      • Електронний запит на публічну інформацію
    • Набори відкритих даних
    • Звернення громадян
      • Електронне звернення
    • Державний реєстр виборців
  • Більше
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
    • Гендерна політика
    • Створення безбар'єрного простору
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Книговидання
  • Контакти
    • Апарат ОВА
    • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
    • Структурні підрозділи ОВА
    • Районні державні адміністрації Вінницької області
    • Міські ради міст обласного значення
    • Територіальні органи
    • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
    • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць
  • Звернення громадян
  • Мапа сайту
  • Контактна інформація
  • Президент України</a ></li >
  • Верховна Рада України</a ></li >
  • Конституційний Суд України</a ></li >
  • Рада національної безпеки і оборони України</a ></li >