Про аеропорт «Вінниця» сьогодні говорили на селекторній нараді із заступником глави Офісу Президента України Кирила Тимошенка за участю міністра інфраструктури Владиславом Криклієм. Повідомив голова ОДА Сергій Борзов.
«Маю велику надію, що інфраструктура нашого летовища скоро зміниться. Аеропорт "Вінниця" – єдиний функціонуючий міжнародний аеропорт Центральної України - інших сертифікованих та функціонуючих аеропортів в радіусі понад 150 км немає!», — наголосив голова ОДА.
За словами Сергія Борзова, головна проблема: недостатня несуча спроможність покриттів злітно-посадкової смуги – обмеження лише до 14 злітно-посадкових операцій на тиждень літаків класу Боїнг737-800 та Єірбас-320, а також застаріле аеродромне обладнання – за характеристиками вже не відповідає сучасним вимогам міжнародних авіакомпаній. Тому вкрай необхідною є реконструкція аеродрому із заміною всього обладнання.
«Але без державного фінансування такий проєкт не реалізувати. Адже аеродром є власністю Міноборони і, відповідно, використовується спільно з комунальним аеропортом для потреб цивільної авіації та підтримання обороноздатності країни. Зокрема, це спільні програми Україна-НАТО. Проєкт реконструкції аеродрому повністю підтримується і зі сторони Міноборони. Як відомо, Вінниця – повітряна столиця України, тут знаходиться штаб Повітряних Сил», — наголосив голова ОДА.
Щодо фінансування, керівник регіону повідомив, що наприкінці минулого року Верховна Рада за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту прийняла державний бюджет, де передбачено 1 млрд грн для аеропортів Вінниця, Херсон та Рівне з джерелом фінансування – Спецфонд. Кабмін за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту (прийнято 28.12.2020 року, опубліковано в першій половині січня 2021 року) прийняв зміни до постанови КМУ №126 від 24.02.2016 року – про бюджетне фінансування двох черг проєкту реконструкції аеродрому у Вінниці в обсязі 1,577 млрд грн на 2021-2023 роки, в тому числі 604,27 млн грн на 2021 рік.
Сергій Борзов повідомив, що у першому кварталі 2021 року очікується затвердження в КМУ розподілу коштів за поданням Мінінфраструктури/Укрінфрапроекту та потенційний початок фінансування проєктів у квітні-травні 2021 року.
Чому проєкт аеропорту «Вінниця» на контролі у Президента України?
Володимир Зеленський на пресконференції 29 вересня у Вінниці запевнив, що реконструкція аеропорту “Вінниця” відбудеться за його каденції: «А ось чому, наприклад, люди, які виросли у вас, які стали великими політиками, які з Вінниці, і чому вони до цього моменту не будували аеропорт “Вінниця”, то треба запитати: «Чому немає аеропорту?»…»
До речі, як наголосив Сергій Борзов, аеропорт «Вінниця» має унікальне розташування: зона обслуговування - понад 6 млн осіб - 10 областей України та північні райони Молдови. Варто також зазначити, що є практичний досвід польотів молдован із Вінниці на регулярних рейсах. Підтверджено здатність вінницького аеропорту надавати безпечні та якісні послуги за міжнародними стандартами, завдяки чому на 2021 рік було заплановано відновлення рейсів з Тель-Авівом на регулярній основі від МАУ та традиційної щорічної чартерної програми на Рош-Ха-Шана для паломників до Умані, а також низки нових регулярних маршрутів від провідного Європейського лоу-косту.
«Нині аеропорт «Вінниця» працює у штатному режимі – стовідсоткова готовність. Так, пандемія змінила режим роботи – не виконуються регулярні та чартерні рейси, які відправляють пасажирів на відпочинок, як у попередні роки. Але виконуються тренувальні польоти. Наприклад, сьогодні приймали рейс з Білої Церкви – літак здійснив посадку у Вінниці, а далі – на Київ. Санітарні рейси теж є, як і будь-які, що не підлягають під категорію «регулярні і програмні чартерні». Днями у Вінницю санітарний рейс був з Німеччини», — підкреслив Сергій Борзов.
Штат аеропорту - 70 працівників. Порівняно з іншими, вінницький має мінімальну кількість людей, але свою роботу вони виконують у повноцінному об’ємі. До речі, останній офіційний рейс, який приймали у нашому аеропорту, - приліт Президента України – Володимира Зеленського - 29 вересня 2020 року.