Сьогодні, 11 квітня, відбулась прес-конференція щодо впровадження нових сервісів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Головними спікерами заходу були заступник Голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко та заступник директора Департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України Валентина Боршовська. У прес-конференції також взяли участь начальники Головних управлінь ПФУ у Вінницькій, Житомирській, Чернівецькій та Хмельницькій областях. Модерувала захід керівник Вінницького прес-клубу Наталя Болховська. Відбувся він за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку «Трансформація фінансового сектору в Україні».
Під час заходу спікери Фонду ознайомили присутніх із діючими онлайн-сервісами, які мають на меті спростити взаємодію громадян з органами Фонду. Відтак, Ірина Ковпашко повідомила, що задля ефективної взаємодії з громадянами та оперативного надання інформації на веб-порталі електронних послуг ПФУ впроваджено низку сервісів, орієнтованих на пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників. Це, зокрема, налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та розміру свого страхового стажу); отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із Реєстру застрахованих осіб, довідку про розмір пенсії); кабінет застрахованої особи та кабінет страхувальника (роботодавця).
«Як бачимо, Пенсійний фонд прагне змін. Втілюючи нові види послуг та способи їх надання, ми робимо важливі кроки, спрямовані на покращення доступності наших сервісів. Сервіси Фонду мають ставати комфортнішими, якіснішими, зрозумілішими для громадян. Ми переконані, що максимальна кількість послуг має надаватись дистанційно, що дозволить не тільки економити час громадян, але й покращити ефективність роботи самого Фонду, оптимізує його видатки», – зазначила Ірина Ковпашко.
У свою чергу, Валентина Боршовська підкреслила, що реєстрація на веб-порталі електронних послуг здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, або за логіном і паролем. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), перелік яких є на порталі. Логін і пароль видається в будь-якому відділенні Пенсійного фонду за умови пред’явлення паспорта та ідентифікаційного коду.
«Електронний цифровий підпис дає можливість застрахованій особі увійти до персонального кабінету, де можна дізнатися про свій «зароблений» страховий стаж, інформацію про щомісячні відрахування (єдиного соціального внеску) роботодавцем. Також дистанційно можливо отримати різні довідки, достовірність яких фахівці відповідних установ перевірятимуть через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним», – повідомила Валентина Боршовська.
Окрім того, користувач веб-порталу може налаштувати безкоштовний сервіс СМС-інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення для застрахованих осіб – про зарахування/незарахування єдиного соціального внеску підприємством, на якому він працює, інформацію про «зароблений» особистий страховий стаж; для пенсіонерів – про результати розгляду звернення за призначенням пенсії, необхідність звернення до ПФУ для підтвердження даних про особу. Також через особистий кабінет можна подати електронне звернення до Пенсійного фонду, записатись на особистий прийом. ПФУ створив спеціальний кабінет страхувальника, через який можна перевірити інформацію про подання звітності, бачити повну інформацію щодо сплати підприємством та фізичними особами-підприємцями єдиного соціального внеску, в тому числі – щодо заборгованості з цього виду платежу до Фонду. Окрім того, через кабінет страхувальника можливо отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника, тобто лікарняні.
Відповідаючи на запитання журналістів, начальник Головного управління Пенсійного Фонду України у Вінницькій області Олена Корчака зазначила, що вінничани є активними користувачами веб-порталу ПФУ.
«На Вінниччині 156 тисяч жителів є користувачами веб-порталу. Це різні категорії: 115 тисяч – застраховані особи, близько 50 тисяч – пенсіонери. Понад 900 осіб наразі користуються електронною послугою «кабінет страхувальника», а СМС-інформування обрали для себе 60 тисяч жителів області, а це 10% мешканців України, які також обрали цю послугу . Дана статистика не містить осіб, які зареєструвалися на веб-порталі за допомогою «електронного цифрового підпису», оскільки в такому разі інформація про місце перебування не відображається. Проте хочу зазначити, що в 2018 році кількість користувачів веб-порталу на Вінниччині подвоїлася. Це пов’язано з тим, що кількість послуг, які пропонує веб-портал, значно розширилася. Пенсійний фонд Вінниччини надає можливості своїм клієнтам обирати зручний спосіб для отримання тих чи інших послуг», – повідомила Олена Корчака.