За останніми даними Головного управління статистики у Вінницькій області, цього року експорт товарів становив 884,7 млн дол США, імпорт — 360 млн дол США. Коефіцієнт покриття експортом імпорту - 2,46 - це третє місце серед регіонів України.

За темпом зростання експорту товарів Вінницька область займає 4-е місце серед регіонів України - 29,2%.

Питома вага області у загальному обсязі експорту українських товарів складає 3%.

Як зазначив Начальник ОВА Сергій Борзов (Сергій Борзов - голова Вінницької ОДА), цьогоріч змінилася географічна структура експорту й імпорту.

«Внаслідок воєнних дій фактично втратили такого великого імпортера, як Китай, куди останніми роками завозили чимало вінницької кукурудзи та сої. Із відкриттям «морських коридорів» поступово відновлюються експортні поставки зерна у країни Північної Африки, насамперед, Єгипет і Туніс. Одночасно спостерігається розширення доступу вінницьких товарів до ринку ЄС. Особливо це актуально для наших сільськогосподарських товарів - легше транспортувати до цих країн з огляду на транспортні та логістичні обмеження», - підкреслив очільник області.

Частки категорій товарів, які зросли щодо загального обсягу експорту: продукти рослинного походження (зернові та олійні), жири та олії, продукти тваринного походження (м'ясо, молочні продукти, яйця, мед), готові харчові продукти.

Проте найкраща динаміку експорту у 2022 році показує цукор (експорт збільшився у 9,5 рази порівняно з аналогічним періодом 2021 року), соняшник (у 3,5 рази), м'ясо (у 2,9 рази), молочні продукти (у 2 рази), зернові (у 1,5 рази), алкогольні напої та олія (у 1,4 рази).

Перспективний напрямок зростання товарообороту – країни Європейського Союзу, які під час війни значно спростили доступ до свого ринку українських товарів.

Обсяг експорту товарів до країн Європейського Союзу (ЄС) становив 529,6 млн.дол.США, або 59,9% від загального обсягу експорту та збільшився порівняно із 8 місяцями 2021р. на 76,8%. Значний приріст експорту відбувся за рахунок поставок зерна (збільшення у 2,7 рази), олії (у 2,6 рази), насіння соняшнику (у 3,9 рази), молочних продуктів (у 4,4 рази), макухи (у 1,6 рази), алкогольних напоїв (у 1,5 рази), цукру та кондитерських виробів (у 8 разів) та інших товарів.

«Зовнішня торгівля Вінниччини зростає і, попри усі виклики, гарантує продовольчу безпеку іншим країнам», - зазначив Сергій Борзов.