Перейти до головного меню Перейти до головного вмісту Перейти до головного колонтитула
Вінницька обласна військова адміністраціяВінницька обласна військова адміністраціяВінницька обласна військова адміністрація

icon Налаштування доступності

icon icon icon icon

Дія Дія

Пошук Пошук
  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Представник Урядового уповноваженого
  • Прес-центр
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Територіальна оборона
    • Здорова Україна
    • EUкраїна
    • Оголошення
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
    • Анонси подій
  • Послуги
    • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
    • Електронні послуги
    • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
    • Картування послуг
    • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Діяльність
    • Програми розвитку
    • Міжнародне співробітництво
    • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
    • Управління об'єктами державної власності
    • Європейська інтеграція
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Прозорість і підзвітність
  • Важливо
    • Запобігання проявам корупції
    • Регіональна рада підприємців
    • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
    • Кібербезпека під час війни
    • Бронювання військовозобов’язаних
    • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС
  • Громадянам
    • Громадянське суспільство
      • Механізми та процедури
      • Консультації з громадськістю
        • Нормативно-правова база
        • Електронні консультації
        • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
        • План проведення консультацій
        • Анонси консультацій
        • Публічне громадське обговорення
        • Звіти за результатами обговорення
        • Публічні звіти органів виконавчої влади
      • Громадська рада
      • Громадська експертиза
      • Діяльність інститутів ГС Вінниччини
      • Координаційна рада
      • Нормативно-правові акти
      • Інститути ГС Вінниччини
      • Оголошення для інститутів ГС
      • Фінансова підтримка інститутів ГС
      • Обласна комісія з реабілітації
      • Інше
    • Ветеранам
    • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
    • Інформація для ВПО
      • Нормативно-правові документи з питань ВПО
      • Допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання
      • Рада ВПО
      • Корисна інформація для ВПО
    • Публічна інформація
      • Доступ до публічної інформації
      • Публічні документи та звіти
      • Електронний запит на публічну інформацію
    • Набори відкритих даних
    • Звернення громадян
      • Електронне звернення
    • Державний реєстр виборців
  • Більше
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
    • Гендерна політика
    • Створення безбар'єрного простору
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Книговидання
  • Контакти
    • Апарат ОВА
    • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
    • Структурні підрозділи ОВА
    • Районні державні адміністрації Вінницької області
    • Міські ради міст обласного значення
    • Територіальні органи
    • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
    • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць
  1. Головна
  2. Прес-центр
  3. Загальнодержавні новини
  4. Підсумки Кабміну-2019: підг...

Підсумки Кабміну-2019: підготовка до великого старту

02.01.2020, 09:05

Колонка Олексія Гончарука, Прем'єр-міністра України, видання Українська правда, 31 грудня 2019 року

https://www.epravda.com.ua/columns/2019/12/31/655460/

Українці звикли, що урядовці завжди бадьоро звітують про свої здобутки, але оминають незручні моменти в роботі.

Хочу покінчити з цією традицією. Продуктивний діалог вимагає чесності. Це були шалені чотири місяці: нам багато вдалося, дещо могло би бути краще, але найголовніше – попереду.

Неможливо ефективно управляти тим, що не можна виміряти

Здається, це – вільна цитата Пітера Друкера, відомого американського економіста австрійського походження. Він був на 100% правий.

Коли точно не знаєш, де саме прикладати зусилля та ресурси, виходить "гасіння пожеж", а не робота.

Тому одна з перших дій, яку ми зробили після формування команди уряду, звісно, почали великий аудит країни.

Вперше в Україні на карту була нанесена вся інфраструктурна мережа: садки, школи, лікарні, бібліотеки, кінотеатри, суди, офіси прокуратури.

Завдяки цьому ми дізнались, наприклад, що з 400 стаціонарних відділень, в яких лікуються пацієнти з інсультом, лише 158 забезпечені необхідним діагностичним обладнанням для визначення тактики подальшого лікування.

І що через неефективність медичної системи ми щороку втрачаємо 160 тис. українців, яких можна було б врятувати.

Що є сільські школи, де вчиться з десяток учнів з якістю знань мінус два роки від аналогічного класу міської.

Що в інтернатах перебуває 106 тис. дітей і щороку на них виділяється близько 12 млрд грн.

По 10 тис. грн на вихованця в місяць, але лише 15% йдуть на потреби дитини, решта 85% - зарплата персоналу і комунальні видатки інтернатів. Ну і так далі.

Бідність та нерівність в Україні існують тому, що держава – громіздка, застаріла, змащена корупцією, неефективна система, яка працює як перші бензинові двигуни: 10% енергії на корисну роботу, 90% - "втрати в мережі".

Весна-2020: перший проміжний "дедлайн"

Маючи дані аудиту ми змогли створити свого роду "генеральний план" для країни – що і як робити протягом наступних 5 років.

Якщо коротко, він звучить так: з весни 2020 починаємо "Велике будівництво".

Уже наступного року ми здамо в експлуатацію 100 садків, 100 шкіл, 100 стадіонів, а також 25 центрів екстреної допомоги.

За п’ять років – капітально відремонтувати 24 тис. км національних доріг, модернізувати 15 аеропортів та 5 портів.

Це ніби екосистема, яка втягує в себе багато суміжних сфер: промислове виробництво, послуги та інше, створюючи на 1 робоче місце в будівництві 5-8 робочих місць додатково.

Інфраструктурний ривок фактично неможливий без наявної "інвестиційної інфраструктури" та державно-приватного партнерства.

І ми зробили необхідні кроки, щоб сюди прийшов інвестор: парламент прийняв закон "Про концесію", уряд створив Агенцію з питань підтримки державно-приватного партнерства, і вже провели перші концесійні конкурси щодо портів "Херсон" та "Ольвія".

Але є ще один елемент "інвестиційної інфраструктури", з якою в Україні завжди були проблеми – захист права власності.

У грудні ми відкрили Офіс протидії рейдерству, який оперативно реагує на скарги, захищаючи бізнес від шахраїв та інших негідників.

Уже зараз рейдерство відступає, але в наступному році ми остаточно подолаємо його як явище: заблокуємо "чорних реєстраторів", усунемо слабкі місця в реєстрах та законодавстві та переведемо всі основні дані та операції в електронну форму, посиливши захист даних та транзакцій.

Позитивні сигнали інвесторам подані, і в наступному році ми очікуємо 12 млрд гривень в держбюджет від приватизації збиткових нестратегічних держпідприємств.

Для цього також зроблена колосальна підготовча робота – передані на приватизацію 530 об’єктів, що, насправді, треба було робити давно, а не тримати їх тягарем на державі.

Окрім бізнес-клімату, в 2020-му ми забезпечимо бізнес доступними ресурсами.

В лютому стартує програма кредитування для малого та мікробізнесу "Повертайся та залишайся" - кредити під 5%, 7% і 9% річних на відкриття власної справи.

Ми хочемо створити умови для роботи тут, щоб в українців відпала необхідність їхати на заробітки закордон.

У наступному році ми з новою силою поборемось за закордонні ринки для наших експортерів.

Це і переговори з європейцями про "промисловий безвіз" (цього давно чекають наші експортери), і підписання нових угод про вільну торгівлю і започаткування державної програми підтримки експорту.

Також в новому році продовжить набирати оберти цифровізація та витіснення бюрократії і сестри її – корупції, з відносин громадянин-держава.

Перші рубежі ми вже взяли. Це однозначно електронний кабінет забудовника з онлайн-процедурами для приватного і невеликого комерційного будівництва (чимала корупційна кормушка-годувальниця ще донедавна), початок тестування порталу державних послуг "ДіЯ" та єдиний транспортний портал, що об’єднує адміністративні онлайн послуги у транспортній сфері.

З 1 січня запрацює е-Малятко – сервіс державних послуг для новонароджених. В кінці січня повноцінно запустимо "Дію", що дозволить зберігати офіційні документи "в смартфоні".

Дотичною до цифровізації є митна реформа – створення Нової митниці, де ми теж максимально уходимо від "людського фактору" та спрощуємо процедури для допомоги тим, хто працює в білу.

Уже цього року вперше на наших кордонах запрацювали 7 сканерів, що допомагають нам боротися з контрабандою. В наступному розвиватимемо цей успіх.

Взагалі за 5 років (але, сподіваюся, раніше) ми хочемо зробити всі державні послуги доступними онлайн.

Там, де немає чиновника – не виникає і бажання використати посаду на свою користь. Комп’ютерний алгоритм позбавлений цієї суто людської риси.

По суті, все що ми зробили цього року – це стартові зусилля, будівництво платформи для того, щоб наступний рік став "роком ефективності".

І нам дуже допомагає те, що президент, уряд і парламент грають єдину командну гру.

2019: здобутки і… не дуже

Є дві речі щодо яких я би хотів, щоб вони були кращими ніж є. Перша – це бюджет 2019 року. Друга – закон про землю. Цікаво, що обидві "зради" розганяють одні й ті самі сили.

Попереднім урядом бюджет планувався під значно слабкішу гривню.

Проблеми з наповненням дохідної частини були вже в серпні (доходів було приблизно на 30 млрд менше ніж очікувалось), і коли ми почали працювати, то намагалися вирівняти це просідання.

Додаткове зміцнення гривні в грудні не дало нам це зробити. Так ми опинилися між двома вогнями: укріплення гривні – це добре, але ефект у вигляді зниження цін проявиться пізніше, тоді як дефіцит є вже зараз.

Ми справились з цією ситуацією - всі необхідні виплати до кінця року були здійснені.

Єдине, що в цій ситуації я можу поставити собі як "мінус", це те, що уряду потрібно було комунікувати це раніше, а не залишати ініціативу опонентам.

Друге, закон про землю. Коли законопроєкт отримує 4 тисячі правок – то ясно, що люди, які їх подають, прагнуть не вдосконалити ідею, а "завалити" її.

Критики не пропонують рішення, вони пропонують консервацію існуючого стану.

Люди з дорогим манікюром, які не працювали на землі напевно ніколи, хочуть вирішувати за землевласників можна чи ні продавати останнім землю.

Я сподівався, що друге читання пройде ще в 2019 році, але ні. Втім в мене немає сумнівів, що закону і цивілізованим земельним відносинам – бути. Це стане великим економічним проривом для України.

Проте, є й істотні досягнення. Наприклад, домовленість про нову програму з МВФ.

Вона не тільки дасть нам ресурси на впровадження системних реформ, але і є свідченням довіри до наших дій з боку міжнародних партнерів.

Ну, і, звісно, контракт про транзит газу на 5 років. Ми, спільно з Європою, домоглися умов, які відповідають нашим національним інтересам, і зберегли статус надійного партнера ЄС в якості держави-транзитера. 27 грудня вже отримали 2,9 млрд доларів від "Газпрому", які він мав виплатити за рішенням Стокгольмського арбітражу.

А 30 грудня підписали новий п’ятирічний договір щодо транзиту з можливістю пролонгації ще на 10 років на аналогічних умовах.

Мінімальні гарантовані обсяги прокачки — 65 млрд м куб газу в перший рік та по 40 млрд м куб щороку на наступні 4. При цьому фактичні обсяги можуть бути вищими.

Усе це дозволяє з впевненістю дивитись у 2020-й рік.

Така соціальна сфера

Про соціалку складно говорити тому, що для когось навіть необхідні соціальні ініціативи будуть надто "лівацькими". А для когось і сама масштабна підтримка з боку держави буде недостатньо "масштабною".

Наш уряд йде золотою серединою. Ми вважаємо, що держава має бути поруч з тими людьми, яким вона потрібна – і водночас її не має бути там, де вона зайва.

Одна з головних реформ в цій сфері – медична.

З 1 квітня 2020 р запрацює другий етап медичної реформи, яка охопить не тільки "первинку", але також спеціалізовану допомогу, реабілітацію, паліативну допомогу та програму "Доступні ліки" (на яку, разом з інсуліном, ми заклали 3,3 млрд грн).

Гроші, нарешті, "підуть за пацієнтом".

Зараз уряд тримає на контролі процес укладання договорів між лікарнями, власниками яких є місцеві органи влади, та НСЗУ (а для цього потрібно, щоб лікарні були автономізованими, комп’ютеризованими та підключеними до електронної сиcтеми охорони здоров’я).

Ми шукаємо баланс інтересів між витратами на соціалку і розвитком. Скажімо, тема тарифів.

По-перше, ми вже знайшли можливість знизити суму в платіжці за опалення –в попередні роки вона тільки зростала.

І запропонували необхідний інструмент місцевим органам. Багато з них уже підтримали нашу пропозицію, а це означає що уже в січні люди отримають менші рахунки за комуналку.

По-друге, ситуацією win-win тут буде збільшення енергоефективності та проведення термомодернизації будинків за ініціативи та підтримки держави.

Так ми не тільки суттєво зменшимо суму в платіжках, але й припинимо тепловтрати на "обігрів космосу".

2020-й рік взагалі має стати роком термомодернізації, щоб бачити перші результати в новому опалювальному сезоні.

Субсидії залишаться, але монетизовані і тим, кому вони дійсно потрібні.

Ще один приклад. Протягом найближчих років ми плануємо вийти на реальний прожитковий мінімум у 4200 грн, але для цього потрібно запустити та вивести з тіні економіку, а також зробити систему соціального захисту більш ефективною.

Почнемо з відв’язки від прожиткового чимало фінансових показників.

Тому що сьогодні при піднятті прожиткового на 100 грн, заробітна плата судді апеляційного суду, вищого спеціалізованого суду збільшується на 5 тисяч (оскільки за законом становить 50 прожиткових мінімумів), а найбільші регулярні соціальні виплати - всього на 200 грн (вони становлять 2 прожиткові мінімуми).

Зрештою, це дозволить людям отримувати адекватні пенсії та допомогу.

Таких прикладів в Україні чимало. Ми щодня відсікаємо якусь частку абсурду, яким була просякнута держава цілі десятиліття – і нам об’єктивно потрібен на це час.

Однак у нас є чіткий орієнтир – це українці, саме в їх інтересах я і вся моя команда і будемо діяти.

Вриваємося у 2020

Уряди люблять звітувати за 100 днів. Часто політики взагалі надто тяжіють до символічних дій, забуваючи про реальні потреби людей.

Ми не політики. На наше щастя, ми – перший неполітичний уряд в історії України. Не вміємо інтригувати, як "старі еліти", натомість вміємо працювати.

І ми вимірюємо результати не днями, а досягнутими результатами. Їх чимало. Це спільна заслуга урядової команди, президента і парламентарів, які приймали необхідні закони.

Схвальна оцінка наших дій проявилася по різному. Не тільки в домовленості про програму з МВФ.

Це також зниження облікової ставки Нацбанку з 17% до 13,5%, що дозволить банкам видавати більш дешеві кредити і сприятиме розвитку економіки.

Це плюс 7 пунктів в рейтингу Doing Business-2020  від Світового банку.

Це покращення рейтингів України з боку найавторитетніших агентств, таких як Moody's, S&P, що відкриває шлях до залучення більш дешевих ресурсів через зниження ризиків для зовнішніх інвесторів.

Але основні досягнення – попереду. В році, що минає, ми зробили для цього все необхідне. Отже, хай 2020 стане роком ефективності – тільки вперед, тільки вгору!

З Новим роком та Різдвом!

Поділитись:
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Telegram
Мапа сайту

Облдержадміністрація

  • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
  • Нормативно-правові документи
  • Органи влади
  • Керівництво
  • Функції та повноваження ОДА
  • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
  • Стажування молоді
  • Внутрішній аудит
  • Організаційна структура облдержадміністрації
  • Представник Урядового уповноваженого

Громадянам

  • Громадянське суспільство
  • Ветеранам
  • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
  • Інформація для ВПО
  • Публічна інформація
  • Набори відкритих даних
  • Звернення громадян
  • Державний реєстр виборців

Контакти

  • Апарат ОВА
  • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
  • Структурні підрозділи ОВА
  • Районні державні адміністрації Вінницької області
  • Міські ради міст обласного значення
  • Територіальні органи
  • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
  • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць

Прес-центр

  • Останні новини
  • Топ новини
  • Територіальна оборона
  • Здорова Україна
  • EUкраїна
  • Оголошення
  • Фотогалерея
  • Відеогалерея
  • Анонси подій

Послуги

  • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Електронні послуги
  • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
  • Картування послуг
  • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами

Діяльність

  • Програми розвитку
  • Міжнародне співробітництво
  • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
  • Управління об'єктами державної власності
  • Європейська інтеграція
  • Інвесторам
  • Державні закупівлі
  • Регуляторна діяльність
  • Співробітництво з НАТО
  • Прозорість і підзвітність

Важливо

  • Запобігання проявам корупції
  • Регіональна рада підприємців
  • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
  • Кібербезпека під час війни
  • Бронювання військовозобов’язаних
  • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС

Громадянське суспільство

  • Громадянське суспільство
  • Ветеранам
  • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
  • Інформація для ВПО
  • Публічна інформація
  • Набори відкритих даних
  • Звернення громадян
  • Державний реєстр виборців

Більше

  • Благодійна (гуманітарна) допомога
  • Про область
  • Гендерна політика
  • Створення безбар'єрного простору
  • Деінституціалізація
  • Бюджетний запит та бюджетна програма
  • Очищення влади
  • Книговидання
Вінницька обласна військова адміністрація

Офіційний веб-сайт

eye slashНалаштування доступності
Наші контакти
  • icon 0 800 216 433
  • icon [email protected]
  • icon 21050 м. Вінниця вул. Соборна 70
  • icon
    Пн-Пт: 9:00-18:00
    Обід: 13:00-14:00
  • Сторінка в Instagram Канал в YouTube Канал в Telegram Сторінка в Facebook

E-mail для юридичних осіб:
icon [email protected]

Прийом звернень:
icon 0 800 216 433

Запис на прийом до посадових осіб:
icon  (0432) 65-17-53, 65-17-54

  • Офіційне інтернет-представництво Президента України
  • Урядовий портал
  • Верховна Рада України
  • Конституційний Суд України
  • Національне агентство України з питань державної служби
  • Вінницька обласна Рада
  • Вінницька міська рада
  • Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області
  • Головне управління ДПС у Вінницькій області
  • Головне управління ДСНС України у Вінницькій області
  • Міністерство цифрової трансформації України
  • Урядовий Кур'єр
  • Регіональний центр сертифікації ключів
  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • Федерація професійних спілок України

Технічний супровід: Управління цифрової трансформації апарату облвійськадміністрації [email protected]
Відповідальні за зміст сторінок веб-порталу облвійськадміністрації: структурні підрозділи облвійськадміністрації, районні військові адміністрації, територіальні підрозділи міністерств у Вінницькій області, веб-сторінки яких розміщені на цьому порталі. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові зазначення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Вінницької облвійськадміністрації www.vin.gov.ua.

© 2024 Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

  • ОДА
    • Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності
    • Нормативно-правові документи
    • Органи влади
    • Керівництво
    • Функції та повноваження ОДА
    • Вакансії, конкурси на заміщення вакантних посад
    • Стажування молоді
    • Внутрішній аудит
    • Організаційна структура облдержадміністрації
    • Представник Урядового уповноваженого
  • Прес-центр
    • Останні новини
    • Топ новини
    • Територіальна оборона
    • Здорова Україна
    • EUкраїна
    • Оголошення
    • Фотогалерея
    • Відеогалерея
    • Анонси подій
  • Послуги
    • Адміністративні послуги, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
    • Електронні послуги
    • Центри надання адміністративних послуг у Вінницькій області
    • Картування послуг
    • Дозвільні документи, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами
  • Діяльність
    • Програми розвитку
    • Міжнародне співробітництво
    • Регіональний офіс міжнародного співробітництва
    • Управління об'єктами державної власності
    • Європейська інтеграція
    • Інвесторам
    • Державні закупівлі
    • Регуляторна діяльність
    • Співробітництво з НАТО
    • Прозорість і підзвітність
  • Важливо
    • Запобігання проявам корупції
    • Регіональна рада підприємців
    • Розвиток цифрових навичок та цифрових прав громадян
    • Кібербезпека під час війни
    • Бронювання військовозобов’язаних
    • Протоколи засідань обласної комісії з питань ТЕБ та НС
  • Громадянам
    • Громадянське суспільство
      • Механізми та процедури
      • Консультації з громадськістю
        • Нормативно-правова база
        • Електронні консультації
        • Відповідальні особи за організацію та проведення консультацій з громадськістю
        • План проведення консультацій
        • Анонси консультацій
        • Публічне громадське обговорення
        • Звіти за результатами обговорення
        • Публічні звіти органів виконавчої влади
      • Громадська рада
      • Громадська експертиза
      • Діяльність інститутів ГС Вінниччини
      • Координаційна рада
      • Нормативно-правові акти
      • Інститути ГС Вінниччини
      • Оголошення для інститутів ГС
      • Фінансова підтримка інститутів ГС
      • Обласна комісія з реабілітації
      • Інше
    • Ветеранам
    • Рада волонтерів при Вінницькій ОВА
    • Інформація для ВПО
      • Нормативно-правові документи з питань ВПО
      • Допомога внутрішньо переміщеним особам на проживання
      • Рада ВПО
      • Корисна інформація для ВПО
    • Публічна інформація
      • Доступ до публічної інформації
      • Публічні документи та звіти
      • Електронний запит на публічну інформацію
    • Набори відкритих даних
    • Звернення громадян
      • Електронне звернення
    • Державний реєстр виборців
  • Більше
    • Благодійна (гуманітарна) допомога
      • Новини
      • Робоча група з питань гуманітарної допомоги
    • Про область
      • Вінниччина - перлина Поділля
      • Вінниччина. Є що сказати
      • Вінниччина туристична
      • Політична палітра Вінниччини
      • ЗМІ Вінниччини
      • Вінничани в історії
      • Українські традиції на Поділлі
    • Гендерна політика
    • Створення безбар'єрного простору
    • Деінституціалізація
    • Бюджетний запит та бюджетна програма
    • Очищення влади
    • Книговидання
  • Контакти
    • Апарат ОВА
    • Список телефонів структурних підрозділів обласної військової адміністрації
    • Структурні підрозділи ОВА
    • Районні державні адміністрації Вінницької області
    • Міські ради міст обласного значення
    • Територіальні органи
    • Регіональні територіальні органи Нацсоцслужби
    • Контакти для ветеранів війни та членів родин загиблих захисників та захисниць
  • Звернення громадян
  • Мапа сайту
  • Контактна інформація
  • Президент України</a ></li >
  • Верховна Рада України</a ></li >
  • Конституційний Суд України</a ></li >
  • Рада національної безпеки і оборони України</a ></li >