ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження начальника

обласної військової адміністрації

16 квітня 2024 р.  № 29-р

 

ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент оборонної роботи та забезпечення правопорядку Вінницької обласної державної адміністрації

  1. Департамент оборонної роботи та забезпечення правопорядку Вінницької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу, підпорядкований голові обласної державної адміністрації і в межах Вінницької області забезпечує виконання завдань, покладених на обласну державну адміністрацію у сфері оборонної роботи, забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян.

Департамент підпорядкований голові обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству оборони України та Міністерству внутрішніх справ України в частині їх повноважень.

  1. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями Генерального штабу Збройних Сил України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, наказами та розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, а також цим Положенням. 
  1. Повне найменування Департаменту – Департамент оборонної роботи та забезпечення правопорядку Вінницької обласної державної адміністрації.

Скорочене найменування – Департамент оборони та правопорядку.

  1. Основними завданнями Департаменту є забезпечення визначених чинним законодавством повноважень щодо реалізації державної політики в сфері оборонної роботи та заходів щодо охорони публічної безпеки і порядку, боротьби зі злочинністю, прикордонного режиму.
  1. Департамент у своїй діяльності виконує такі завдання:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) надає адміністративні послуги;

4) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;

5) аналізує стан та тенденції соціально-економічного розвитку у сфері оборонної роботи, охорони публічної безпеки і порядку, боротьби зі злочинністю, прикордонного режиму у межах області та вживає заходів до усунення недоліків;

6) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку області;

7) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;

8) забезпечує у межах своїх повноважень ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів;

9)  бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку області;

10) розробляє проєкти розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках, проєкти нормативно-правових актів з питань оборонної роботи та заходів щодо охорони публічної безпеки і порядку, боротьби зі злочинністю, прикордонного режиму, забезпечення правопорядку, прав і свобод громадян;

11) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

12) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;

13) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної Ради;

14) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;

15) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції в Департаменті;

16) бере участь у підготовці проєктів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

17) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

18) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів обласної та місцевих рад;

19) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Департамент;

20) постійно інформує населення з питань оборонної роботи, охорони публічної безпеки і порядку, боротьби зі злочинністю, прикордонного режиму та дотримання прав і свобод громадян;

21) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;

22) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

23) забезпечує у межах своїх повноважень дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

24) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

25) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

26) бере участь у вирішенні, відповідно до законодавства, колективних трудових спорів (конфліктів);

27) забезпечує захист персональних даних;

28) забезпечує виконання законодавства про територіальну оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, військовий обов’язок посадовими особами і громадянами, підприємствами, установами і організаціями;

29) здійснює заходи, пов’язані з територіальною обороною і мобілізацією на відповідній території;

30) бере участь у створенні штабу зони територіальної оборони, спрямуванні його діяльності та забезпеченні його функціонування;

31) бере участь у створенні системи управління територіальної оборони в зоні територіальної оборони;

32) бере участь у навчаннях (тренуваннях), оперативно-польових поїздках з територіальної оборони;

33) бере участь в забезпеченні організації та проведенні заходів з підготовки населення України до участі в русі національного спротиву та підготовці молоді до військової служби;

34) бере участь у здійсненні заходів контролю за створенням, зберіганням та обслуговуванням запасів матеріально-технічних і сировинних ресурсів, передбачених для виконання завдань національного спротиву;

35) бере участь у забезпеченні захисту критичної інфраструктури, відновленні функціонування важливих державних об’єктів національної економіки, об’єктів критичної інфраструктури та об’єктів, які забезпечують життєдіяльність населення, підвищення стійкості громад до кризових ситуацій, викликаних припиненням або погіршенням надання важливих для їх життєдіяльності послуг або припиненням здійснення життєвоважливих  функцій, взаємодії між суб’єктами національної системи захисту критичної інфраструктури;

36) здійснює передбачені законодавством заходи, пов’язані з підтриманням публічної безпеки і порядку, врятуванням життя людей, захистом їх здоров’я і прав, збереженням матеріальних цінностей у зонах надзвичайних ситуацій, які у встановленому порядку оголошені такими через стихійне лихо, аварію, катастрофу, епідемію, епізоотію, пожежу, іншу надзвичайну ситуацію;

37) забезпечує здійснення заходів щодо охорони публічної безпеки і порядку, боротьби зі злочинністю;

38) уживає заходів щодо створення належних умов для функціонування пунктів пропуску через державний кордон України;

39) забезпечує діяльність комісій у справах альтернативної (невійськової) служби, сприяє проведенню призову громадян на строкову військову та альтернативну (невійськову) службу на відповідній території;

40) організовує приписку громадян призовного віку до призовних дільниць, їх призов на строкову військову службу, на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори;

41) виконує передбачені законодавством заходи щодо проведення мобілізації на відповідній території в частині виконання військово-транспортного обов’язку та призову громадян на військову службу за мобілізацією; 

42) бере участь у формуванні лімітів безоплатного залучення, вилучення та примусового відчуження транспортних засобів і техніки на період мобілізації та у воєнний час в розрізі міст обласного значення та районних державних адміністрацій, а також  розподілу між місцевими державними адміністраціями кількості військовозобов’язаних, які підлягають призову за мобілізацією;

43) бере участь в межах компетенції у розробці відповідних мобілізаційних планів, довготермінових та річних програм мобілізаційної підготовки;

44) здійснює методичне забезпечення мобілізації органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, які залучаються ними до виконання мобілізаційних завдань щодо залучення, вилучення та примусового відчуження транспортних засобів і техніки на період мобілізації та у воєнний час;

45) погоджує часткові наряди із завданням з підготовки та передачі транспортних засобів і техніки військовим формуванням для підприємств, установ та організацій, громадян-власників транспортних засобів;

46) бере участь у здійсненні заходів щодо забезпечення виконання, у межах компетенції, мобілізаційних планів, довготермінових і річних програм мобілізаційної підготовки;

47) доводить мобілізаційні завдання (ліміти безоплатного залучення, вилучення та примусового відчуження транспортних засобів і техніки на період мобілізації та у воєнний час, а також завдання щодо кількості військовозобов’язаних, які підлягають призову за мобілізацією) до районних державних адміністрацій; 

48) сприяє територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, Управлінню Служби безпеки України у Вінницькій області, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки України у їхній роботі з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації в мирний час та в особливий період;

49) організовує під час мобілізації в установленому порядку своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які залучаються до виконання обов’язку щодо мобілізації у порядку, визначеному частинами третьою–п’ятою статті 22  Закону України про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, техніки на збірні пункти та у військові частини, виділення будівель, споруд, земельних ділянок, транспортних та інших матеріально-технічних засобів і надання послуг Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, Оперативно-рятувальній службі цивільного захисту відповідно до мобілізаційних планів;

50) сприяє в організації надання підприємствами, установами та організаціями комунально-побутових послуг і ресурсів, виробництво та постачання продукції, електро- і теплоенергії Збройним Силам України та іншим військовим формуванням на договірних засадах;

51) сприяє у вирішенні питань щодо користування земельними ділянками підрозділами, установами та організаціями Збройних Сил України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України та іншими військовим формуванням та правоохоронним органам, що утворені відповідно до чинного законодавства України;

52) бере участь у забезпеченні на території області виконання підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами і громадянами Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади з питань оборони щодо:

надання у визначеному законодавством порядку частинам, підприємствам, установам та організаціям і навчальним закладам Збройних Сил України та іншим військовим формуванням службових приміщень і житлової площі, як у мирний, так і у воєнний час;

реалізації права на соціально-економічний та соціально-правовий захист військовослужбовців та осіб, звільнених у запас або у відставку, членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли), пропали безвісти, стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби або потрапили в полон у ході бойових дій (війни) чи під час участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки;

53) веде облік загиблих захисників та захисниць України та місць їх поховань;

54) бере участь у здійсненні заходів щодо організації правового інформування і виховання населення;

55) сприяє забезпеченню виконання актів законодавства з питань громадянства, пов’язаних з перебуванням іноземців та осіб без громадянства, сприяння органам та підрозділам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у додержанні правил паспортної системи;

56) організовує та забезпечує роботу ради оборони Вінницької області, здійснює контроль за виконанням її рішень; 

57) координує на території області роботу всіх державних і громадських органів по запобіганню адміністративним правопорушенням;

58) організовує та забезпечує роботу обласної спостережної комісії щодо здійснення громадського контролю за дотриманням прав, основоположних свобод та інтересів засуджених під час виконання кримінальних покарань в установах виконання покарань у взаємодії з громадськими об’єднаннями;

59) координує діяльність спостережних комісій, утворених районними державними адміністраціями, надає їм методичну допомогу;

60) координує роботу з додержання прав людини в місцях несвободи, веде облік таких місць та забезпечує співпрацю з Урядовим уповноваженим з прав людини Верховної ради України;

61) бере участь в розробці проєктів обласних програм:

в оборонній сфері та в галузі забезпечення правопорядку, прав і свобод громадян;

створення умов для функціонування пунктів пропуску через державний кордон, координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського  порядку  і  державного  кордону;

62) здійснює виконання визначених для обласної державної адміністрації повноважень щодо керівництва підготовкою території області до оборони;

63) бере участь в організації та проведенні заходів щодо надання шефської допомоги військовим частинам Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України;

64) сприяє в межах компетенції:

проведенню заходів щодо підготовки молоді до військової служби, проведенню призову громадян на строкову військову службу та відбору кандидатів на військову службу за контрактом;

створенню належних умов для функціонування місцевих пунктів пропуску через державний кордон України;

здійсненню заходів щодо охорони публічної безпеки та порядку, боротьби зі злочинністю;

практиці залучення представників громадськості до формування державної політики у сфері забезпечення правопорядку, додержання прав і свобод громадян, проведення профілактично-роз’яснювальної роботи, утворення для цього громадських рад та колегій, висвітлення їх роботи у медіа;

65) забезпечує взаємодію місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у питаннях здійснення спільно з правоохоронними органами області цільових заходів щодо профілактики правопорушень та усунення причин і умов, що сприяли їх учиненню;

66) організовує в межах компетенції проведення спільних з правоохоронними органами області міжвідомчих нарад, семінарів, конференцій, засідань за круглим столом, заходів за участю громадськості з актуальних проблем боротьби із злочинністю, незаконною міграцією, пошуку шляхів їх розв’язання та механізму взаємодії;

67) бере участь у межах своїх повноважень у:

підготовці узгоджених пропозицій та прийняття в межах наданих повноважень рішень щодо недопущення ускладнення криміногенної 
ситуації в області;

організації проведення засідань та роботи ради оборони Вінницької області;

роботі штабу територіальної оборони області;

контролі за виконанням заходів із забезпечення діяльності підрозділів територіальної оборони;

контролі за виконанням заходів структурними підрозділами обласної державної адміністрації, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади України, органами місцевого самоврядування з підготовки території області до оборони;

68) координує діяльність:

місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань оборонної роботи, забезпечення законності, правопорядку, прав і свобод громадян;

структурних підрозділів з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;

69) готує голові обласної державної адміністрації пропозицій щодо утворення та внесення змін до складу:

ради оборони Вінницької області;

штабу територіальної оборони області;

70) здійснює інші передбачені законом повноваження у сфері оборонної роботи, забезпечення законності, правопорядку, прав та свобод громадян.

  1. Департамент для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у галузі оборонної роботи, забезпечення правопорядку, прав і свобод громадян;

4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

5) скликати в установленому порядку наради, проводити навчання, семінари та конференції з питань, що належать до компетенції Департаменту;

6) здійснювати повноваження обласної державної адміністрації щодо перевірки стану додержання Конституції України та законів України, інших актів законодавства з питань що належать до компетенції Департаменту;

7) визначати ефективність проведення заходів щодо розв’язання поточних проблем оборонної роботи та забезпечення правопорядку місцевих органів державної виконавчої влади та виконавчих органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій і установ;

8) заслуховувати:

посадових осіб структурних підрозділів з оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, давати їм обов’язкові для виконання вказівки щодо усунення виявлених порушень;

посадових осіб органів управління Збройних Сил України, інших військових формувань, дислокованих на території регіону, про виконання вимог законодавства стосовно правового та соціального захисту громадян, які мають бути призвані на військову службу, перебувають на військовій службі, звільнених у запас чи відставку, пенсіонерів та членів їх сімей;

9) надавати методичну допомогу іншим структурним підрозділам обласної державної адміністрації, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності з питань оборонної роботи, забезпечення законності правопорядку, прав і свобод громадян;

10) брати участь у розгляді районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування питань оборонної роботи та забезпечення законності.

  1. Департамент в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з апаратом та структурними підрозділами обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями, з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
  1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з Міністерством оборони України та Міністерством внутрішніх справ України.

Директор Департаменту має заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади директором Департаменту відповідно до законодавства про державну службу.

  1. Директор Департаменту:

1) здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у підрозділі;

2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про Департамент;

3) затверджує посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними;

4) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;

5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;

6) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи;

7) може входити до складу колегії обласної державної адміністрації;

8) уносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії обласної державної адміністрації та сесіях обласної Ради питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних рішень;

9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

10) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації;

11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.

Забезпечує державну реєстрацію наказів нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, в територіальному органі Міністерства юстиції;

12) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

13) розпоряджається коштами у межах, затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису Департаменту, шляхом підписання договорів господарського та цивільно-правового характеру;

14) здійснює добір кадрів;

15) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту;

16) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

17) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;

18) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;

19) погоджує призначення та звільнення з посади керівників профільних структурних підрозділів районних державних адміністрацій;

20) забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

21) забезпечує планування, організацію та проведення внутрішнього аудиту в Департаменті, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Департаменту, щодо законності фінансової та бюджетної звітності, здійснення оцінки ефективності, результативності та якості виконання завдань, функцій, бюджетних програм тощо;

22) забезпечує функціонування, взаємозв’язок та підтримку всіх елементів системи внутрішнього контролю, що спрямовані на досягнення визначеної мети, стратегічних та інших цілей, завдань, планів і вимог діяльності Департаменту, а також підприємств, установ та організацій які належать до сфери управління Департаменту;

23) здійснює інші повноваження, визначені законом.

  1. Директор Департаменту здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби Департаменту.
  1. Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України та Міністерства внутрішніх справ України, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації, міністром оборони України та міністром внутрішніх справ України. 
  1. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
  1. Штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозицією директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228.
  1. Департамент не має права розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини засновнику, працівникам (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членам органів управління та іншим, пов’язаним з ними особами.
  1. У разі припинення Департаменту як юридичної особи (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
  1. Департамент є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органі Державної Казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.

 

Перший заступник начальника
обласної військової адміністрації   

  Наталя ЗАБОЛОТНА

 

Директор Департаменту Мельник Юрій Володимирович

Т.в.о. директора Департаменту оборонної роботи та забезпечення правопорядку
МЕЛЬНИК Юрій Володимирович

Іконка геолокація

Адреса: вул. Монастирська (Володарського), 26, м.Вінниця, 21100

Іконка телефон

Приймальня: (0432) 67-11-38