Аналіз регуляторного впливу
до проекту розпорядження голови Вінницької облдержадміністрації
«Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальною установою «Жмеринська центральна районна лікарня»



1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Підвищення реальної доступності та якості медичної допомоги для широких верств населення є основним напрямком державної політики в галузі охорони здоров'я. Сучасна охорона здоров'я - галузь високих технологій, яка в умовах дефіциту бюджету призводить до значного погіршення якості надання медичної допомоги, що спостерігається протягом останнього десятиліття та вимагає додаткового фінансування. Тарифи на платні медичні послуги, за якими, на сьогоднішній день, працює КУ «Жмеринська центральна районна лікарня» затверджені розпорядженням Вінницької ОДА від 18.12.2009 р. № 567, не покривають витрат лікувального закладу для надання медичних послуг. Тому в даний час перед КУ «Жмеринська ЦРЛ» виникла необхідність затвердження тарифів на платні медичні послуги, для розрахунку яких необхідно враховувати наступні чинники:

- темп зростання накладних витрат закладу на електроенергію, комунальні послуги, медикаменти та витратні матеріали, устаткування, апаратуру та інструментарій;

- значне зростання мінімальної заробітної плати;

- прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2009 року №1418 «Про затвердження Порядку виплати надбавки за вислугу років лікарям і фахівцям з базовою та неповною вищою медичною освітою державних та комунальних закладів охорони здоров’я», згідно якої з 01.01.2010 року встановлена надбавка за вислугу років медичним працівникам в розмірі від 10% до 30% в залежності від стажу роботи.

Проектні тарифи на медичні послуги, збільшуються у середньому в 5 разів. Аналіз вартості платних медичних послуг, яким на даний момент керується лікувально-профілактичний заклад в порівнянні із запропонованим проектом наведено у додатку № 1 до аналізу регуляторного впливу.

Порівняльна таблиця витрат Додаток №1

№ п/п Найменування витрат Ціна в 2009 р.

(грн.)

Ціна в 2015 р.

(грн.)

Відсоток збільшення
1 Мінімальна заробітна плата в охороні здоров»я (Грн.) 605,00 1218,00 101,0
2 Водопостачання та водовідведення 1м3 13,80 14,50 12,0
3 Електроенергія 1 кВт, код. 0,7015 1,58532 126,0
4 Природній газ 1 м3 2183,94 8969,50 310,7

В додатку №1 чітко прослідковується динаміка росту витрат лікувально-профілактичного закладу, що в свою чергу збільшує собівартість платних медичних послуг. Кошти від реалізації платних медичних послуг зараховуватимуться до спеціального фонду даного медичного закладу і будуть використані на заходи, що будуть пов’язані з організацією якісного надання медичних послуг, відновлення матеріально-технічної бази.

Основні групи (підгрупи) на які проблема справляє вплив вказані в таблиці №1
Основні групи (підгрупи) на які проблема справляє вплив (Таблиця №1)

Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
+
Держава
+
Суб’єкти господарювання
+

Все вищезазначене вказує на актуальність розвитку платних медичних послуг в охороні здоров'я.


2. Цілі державного регулювання

Основними цілями державного регуляторного акту є:
- задоволення вимог споживачів медичних послуг;

- досягнення конкурентних переваг в області надання медичних
послуг;
- завоювання частки ринку медичних послуг;
- забезпечення позитивної динаміки (співвідношення кінцевого –
результату і витрат) процесів надання медичних послуг;
- залучення нових споживачів послуг;
- забезпечення рентабельності надання послуг в охороні здоров'я;
- досягнення економічної ефективності при реалізації;
- забезпечення якості медичної діяльності в рамках ідеології
загального управління якістю;
- покриття видатків, пов’язаних з наданням послуг, а також на
проведення заходів, пов’язаних з виконанням основних функцій
закладу, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками
загального фонду бюджету (п.23 постанови Кабінету Міністрів
України від 28.02.02 р № 228 «Про затвердження порядку
складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання
кошторисів бюджетних установ.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Вид альтернативи
Опис альтернативи
Збереження існуючого стану Тарифи залишаються без змін
Прийняття даного регуляторного акту Затвердження розпорядження з новими тарифами на платні медичні послуги в економічно обґрунтованому обсязі


Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження існуючого стану Вигоди відсутні Часткове покриття собівартості витрат, що пов’язанні з наданням платних медичних послуг
Прийняття даного регуляторного акту Встановлення тарифів на платні медичні послуги на економічно обґрунтованому рівні
Стабілізація фінансового стану лікарні в умовах дефіциту бюджету за рахунок коштів спеціального фонду на якісному рівні
Відсутні


Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження існуючого стану Тарифи залишаються на рівні 2009 року Економічна необґрунтованість собівартості даних тарифів призведе до погіршення якості надання медичних послуг
Прийняття даного регуляторного акту Покрашення якості надання платних медичних послуг, оскільки лікувально-профілактичний заклад матиме можливість покращити матеріально-технічну базу. Збільшення вартості платних медичних послуг, що надасть змогу повністю покрити витрати закладу на їх надання


Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць
12
64
18
х
94
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
13
68
19
х
х
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження існуючого стану Вигоди відсутні Економічна необґрунтованість собівартості даних тарифів призведе до погіршення якості надання медичних послуг
Прийняття даного регуляторного акта Покрашення якості надання платних медичних послуг, оскільки лікувально-профілактичний заклад матиме можливість покращити матеріально-технічну базу. Збільшення вартості платних медичних послуг, що надасть змогу повністю покрити витрати закладу на їх надання


Отже для вирішення даної проблеми має місце встановлення тарифів на платні медичні послуги,запропоновані проектом у економічно обґрунтованому розмірі. Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству та дозволить стабілізувати фінансовий стан лікарні, покращення якості послуг не допускаючи припинення їх надання. Затвердження цього регуляторного акту забезпечить досягнення встановлених цілей.


4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Збереження існуючого стану
1
При збереженні існуючого стану, проблема, яку передбачається розв’язати, продовжуватиме існувати
Прийняття даного регуляторного акту
3
При прийнятті даного регуляторного акт усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть.
Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Збереження існуючого стану Вигоди відсутні Економічна необґрунтованість собівартості даних тарифів призведе до погіршення якості надання медичних послуг При збереженні існуючого стану, проблема, яку передбачається розв’язати, продовжуватиме існувати
Прийняття даного регуляторного акту Покрашення якості надання платних медичних послуг, оскільки лікувально-профілактичний заклад матиме можливість покращити матеріально-технічну базу. Збільшення вартості платних медичних послуг, що надасть змогу повністю покрити витрати закладу на їх надання При прийнятті даного регуляторного акт усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть.
Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Збереження існуючого стану Дані тарифи не відповідають фактичним витратам лікувально-профілактичного закладу, що не дає змоги ефективно надавати медичні послуги Неспроможність закладу надавати медичні послуги в зв’язку зі збільшенням їх собівартості
Прийняття даного регуляторного акту При прийнятті даних тарифів, що являються економічно обґрунтованими, лікувально-профілактичний заклад матиме змогу ефективно надавати якісні медичні послуги в повному обсязі Тарифи будуть змінюватися з економічних причин (значне збільшення заробітної плати, цін на комунальні послуги та медикаменти та ін.).


Найбільш оптимальним буде прийняття даного регуляторного акту, оскільки запропоновані тарифи на сьогоднішній день являються економічно обґрунтованими, а їх затвердження матиме позитивний вплив на покрашення фінансового стану лікувально-профілактичного закладу, що в свою чергу дозволить надавати якісні медичні послуги населенню з максимальною економією бюджетних коштів.

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Головним заходом що забезпечить розв’язання визначеної проблеми є прийняття розпорядження голови обласної державної адміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги», що надаються комунальною установою «Жмеринська центральна районна лікарня».

На сьогоднішній день відсутня єдина методика розрахунку ціни на платні медичні послуги, тому лікувально-профілактичним закладом за основу було взято витрати, пов’язані із собівартістю надання даних послуг.
Затвердження даного розпорядження надасть можливість, з однієї сторони, державі проконтролювати правильність формування і застосування даних тарифів, з іншої сторони, лікувально-профілактичному закладу надавати якісні медичні послуги, що в повній мірі відповідатимуть вимогам ринку, по економічно обґрунтованим цінам.
Відповідно до вимог регуляторної політики проект - розпорядження голови обласної державної адміністрації розміщується на офіційному веб-сайті обласної державної адміністрації для обговорення та отримання зауважень і пропозицій.

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Впровадження вимог регуляторного акту для органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування не понесе за собою додаткових витрат. Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акту буде здійснюватися в установленому законом порядку.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту
Даний регуляторний акт не обмежений строком дії. Проте на його функціонування має вплив ряд законодавчих та економічних чинників.

Основні причини, що можуть впливати на строк дії регуляторного акту:
- зміна чинного законодавства України;
- значне зростання ціни на енергоносії;
- значне підвищення заробітної плати працівників закладів охорони здоров’я;
- значний ріст цін на медикаменти, перев.»язу вальні матеріали, хімічні реактиви та ін.
При відстеженні його результативності зміні чинного законодавства України та, при потребі, за підсумками аналізу його результативності тарифи, затверджені даним регуляторним актом можуть переглядатися та змінюватися.


8. Визначення показників результативності дії регуляторного акту
Основними показниками дії регуляторного акту є:

– сума надходжень до спеціального фонду бюджету медичного закладу у вигляді плати за послуги; (планується збільшити в 5 разів)
– кількість наданих платних послуг.(планується обслуговувати 94 суб’єкти господарювання, а також збільшити кількість обстежень фізичних осіб за рахунок підвищення якості надання послуг).


9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акту
Для відстеження результативності дії регуляторного акту планується здійснити базове відстеження результативності, що проводитиметься після набрання чинності дії даного акту але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акту.
Повторне відстеження планується здійснити через рік з дня набрання чинності регуляторного акту. Крім того кожні 3 роки планується проводити періодичні відстеження результативності регуляторного акту.

Відстеження проводитиметься із врахуванням усіх показників результативності аналізу регуляторного акту.
Фахівцями комунальної установи «Жмеринська центральна районна лікарня» проводитиметься порівняльний аналіз фінансової роботи закладу з урахуванням усіх економічних показників за допомогою статистичного методу. Результати даного аналізу плануються відобразити у відповідних звітах про результативність регуляторного акту.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються до Департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації за адресою: 21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, к. 200 (канцелярія), тел. 66-12-11 (факс) або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та представництва Державної регуляторної служби України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11 або на електронну адресу:Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Дані отримані від комунальної установи «Жмеринська центральна районна лікарня».


Директор Департаменту
охорони здоров’я

Л.О.Грабович


 Проект розпорядження.doc  Тарифи.doc