Звіт про результати періодичного відстеження регуляторного акта розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від             04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

       На виконання ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної  політики у сфері господарської діяльності», Управлінням дорожнього господарства обласної військової адміністрації здійснено періодичне відстеження  результативності регуляторного акта.

  1. Вид та назва регуляторного акта, результативністьякого відстежується, дата його прийняття та номер

       Розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 04 жовтня 2016 року №720 «Про затвердження Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції Вінницької області у Вінницькій області 10 жовтня 2016 року за №37/1289 (зі змінами та доповненнями).

  1. Назва виконавця заходів з відстеження

       Управління дорожнього господарства  обласної військової адміністрації.

  1. Цілі прийняття акта

       Регуляторний акт розроблено згідно законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про автомобільний транспорт», постанов Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року №176 «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та від 03 грудня 2008 року №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування».

Основними цілями прийняття цього регуляторного акту є затвердження умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), і що забезпечить залучення на прозорих умовах суб’єктів господарювання, які мають бажання та можливості до оновлення рухомого складу, створить конкурентне середовище у сфері перевезення пасажирів автомобільним транспортом, що призведе до зменшення передумов для корупційних дій та обмеження монополізму на ринку пасажирських перевезень, забезпечить задоволення потреб населення у перевезеннях, та підвищення якості і безпеки транспортних послуг, забезпечить  виконання державних соціальних нормативів у сфері транспортного обслуговування населення, зокрема стосовно пільгового перевезення окремих категорій громадян. Споживачі зможуть отримувати більш якісні, комфортні, безпечні послуги.

  1. Строк виконання заходів з відстеження результативності

       Жовтень-Листопад  2023 року.

  1. Тип відстеження (базове, повторне, періодичне)

       Періодичне відстеження

  1. Методи одержання результатів відстеження результативності

       Для проведення періодичного відстеження використовувалася інформація місцевих органів влади, контролюючих органів, статистичні дані.

  1. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

       Відстеження результативності регуляторного акту здійснювалося шляхом аналізу статистичної інформації про:

-   кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, на яких поширюється дія регуляторного акту;

-  рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту;

-    кількість укладених та розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками;

-   кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

-   кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими;

-   обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті.   

  1. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

       Під дію регуляторного акту підпадають 240 міжміських і  437 приміських автобусних маршрутів  загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути).

Внаслідок впровадження даного регуляторного акту отримані такі значення показників результативності:

Показники

Одиниця виміру

2023 рік

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб-підприємців, які здійснюють перевезення пасажирів і на яких поширюється дія регуляторного акту;

один.

279

(станом на

01.11.2023)

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акту;

%

100

- кількість укладених/розірваних договорів з пасажирськими автоперевізниками;

один.

62/2

-  кількість автобусів, залучених для перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

один.

1400

- кількість ДТП з вини водіїв суб’єктів господарювання пасажирських перевезень з постраждалими (загибли/травмованих);

один.

 

один./один.

0

 

0/0

- обсяг перевезення пасажирів на пасажирському автотранспорті;

млн. чол.

Статистика відсутня*

* Перевезення пасажирів та пасажирообіг – статистичні показники. Відповідно до Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни" органами державної статистики призупинено оприлюднення статистичної інформації на період дії воєнного стану та трьох місяців після його завершення.

  1. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта таступеня досягнення визначених цілей

        Умовами конкурсу встановлено чіткий та прозорий механізм визначення переможців конкурсу щодо здійснення пасажирських перевезень на внутрішньо обласних маршрутах. Завдяки введенню в дію даного регуляторного акту підвищилась інформованість суб’єктів підприємницької діяльності, встановлено чіткі умови, підвищилась прогнозованість. Забезпечено баланс інтересів організатора (обласна військова адміністрація), споживачів послуг з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах (пасажирів області) та суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів (перевізники), а саме для організатора - позитивний імідж влади щодо впорядкування пасажирських перевезень, шляхом встановлення GPS – приладів на транспортних засобах перевізника (сертифікофаних згідно чинного законодавства), фото автобусів, фото матеріально-технічної бази, дотримання перевізниками розкладів руху, схем маршрутів, показників якості перевезень, збільшення кількості транспортних засобів пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю,  а для суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – забезпечено прозорість та зрозумілість механізму проведення умов конкурсу.

       На момент проведення періодичного відстеження, за Умовами регуляторного акт було проведено 3 конкурси з перевезення пасажирів на міжміських і  приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), за результатами укладено відповідні договори з пекреможцями.

       І як висновок,  прийняття регуляторного акту дало можливість:

-       забезпечити дотримання прав і законних інтересів організатора щодо можливості проведення конкурсу, суб’єктів господарювання при участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути);

-        підвищило дисципліну перевізників з виконання договірних умов, зокрема встановлення GPS – приладів, дотримання схеми маршруту, розкладу руху та дотримання швидкісного режиму на маршруті, що призвело до підвищення якості і безпеки транспортних послуг.

         Зважаючи на викладене дія регуляторного акту є ефективною.

 

Начальник Управління                                                        

     Артем ВОЙТОВИЧ