З роботою телемедичного центру ознайомився голова ОДА Сергій Борзов та заступник голови Вінницької ОДА Сергій Здітовецький.

-Для того аби надавати телемедичні послуги особливого обладнання не потрібно. Головне – це  сучасний комп’ютер з великим монітором,  інтернет зв’язок, пацієнт та лікар-консульнтант. І налаштованість лікаря надавати телемедичну послугу. Така послуга доступна для всіх мещканців області,  незалежно від того, де людина мешкає. Тут, в центрі,  диспетчери опрацьовують  заявки, які потрапляють з усієї області, як з первинного так і вторинного рівня надання медичної допомоги, тобто відбувається диспетчеризація всіх направлень.

-Основне завдання диспетчера – бути з’єднаним кородинатором між замовником консультації та надавачем. Консультації надають фахівці обласної лікарні ім. М. Пирогова та дитячої обласної лікарні. Отримана заявка опрацьовується лікарем та формується висновок, - коментує очільниця Департаменту охорони здоров’я та реабілітації облдержадміністрації Ольга Задорожна.

Телемедична програма налагоджена таким чином, що лікар може надати консультацію як з робочого місця, так і з мобільного телефону. Якщо лікар зайнятий, він може відмовитися від виклику та перенаправити консультацію на іншого лікаря. Наразі в обласній лікарні вже працюють два диспетчера та тридцять консультантів.

На 5 лютого 2021 року було попередньо замовлено декілька консультацій. Присутні в режимі реального часу змогли спостерігати їх. Перше - диспетчеру надійшло повідомлення від сімейного лікаря з Ямпільського району. Пацієнту була надана консультація лікаря-уролога обласної лікарні ім. Пирогова. Поруч проходила телемедична консультація, в якій  лікар з Немирова консультувався  з лор-лікарем обласної дитячої лікарні

-Сьогодні – це була планова консультація. Але, якщо би такий пацієнт поступив до районної лікарні, то йому потрібно було б викликати уролога. А якщо такого спеціаліста в районі немає, потрібно було б задіювати санавіацію.

Або лікарю потрібно було б залишати пацієнтів, витрачаючи півдня робочого часу на одного пацієнта (?!) А сьогодні його консультують у рамках телемедицини: питання вирішено, збережений ресурс паливно-мастильних матеріалів, медичний ресурс та скорочений час доступу пацієнту до лікаря.

-Ще один момент: зазвичай, якщо це віковий пацієнт, або маленька дитина, потрібна  консультація одночасно двох або трьох спеціалістів. У рамках телемедицини, пацієнту  не потрібно ходити по поліклініці, сидіти в черзі та шукати цих спеціалістів, витрачати  не один день  на  консультації. Адже фахівці можуть провести консиліум, поспілкуватись з пацієнтом в телемедичному режимі та визначитися з діагнозом. Зробити висновок, можливо потрібні ще додаткові обстеження, або госпіталізація. І на основі цього формувати чіткий маршрут пацієнта, аби він не ходив та шукав сам, та не марнував час і здоров’я,- розповідає Ольга Задорожна.

Також сьогодні колектив лікарні отримав гуманітарну допомогу від голови ОДА Сергія Борзова – партію медичних масок та експрес-тестів для потреб лікарні.

За словами директора закладу Олександра Жупанова, такі тести потрібні лікарні.

-Ніхто не знає, якого пацієнта сьогодні привезе швидка. Крім того, що в нього соматична, чи гостра хірургічна патологія, може бути і захворювання на ковід, яке може маскуватися під одне з цих захворювань. Швидке тестування – це безпека пацієнта і безпека медичного працівника, який надає допомогу.