Сьогодні, 24 квітня, під час прес-конференції в. о. директора Департаменту освіти і науки ОДА Володимир Буняк розповів про ефективність роботи опорних шкіл та про розвиток інклюзивної освіти в області.
«Відомо, що, на жаль, у нас є вчителі, які викладають одразу декілька предметів. У разі, якщо вчитель не є фахівцем, то якісні знання він надати не може. В опорних школах вчитель викладає лише один предмет. Ми проаналізували статистичні дані, які надали нам можливість зробити відповідні висновки щодо ефективності роботи опорних навчальних закладів. Зокрема, були опрацьовані результати ЗНО, яке складали учні малокомплектних і опорних шкіл. Ми побачили, що якість знань в опорній школі є кращою, адже в освітньому середовищі є конкуренція. Така система надає можливість, по-перше, максимально наблизити початкову школу до місця проживання дітей. Натомість, школи ІІ і ІІІ ступенів є опорними, до яких підвозять дітей. Тут вчитель викладає лише один предмет, що надає можливість використовувати потенціал професіонала та не завантажувати його іншими предметами, а також сприяє наданню якісних знань дітям. На сьогодні в області функціонує 45 опорних навчальних закладів та 62 філії».
За словами Володимира Буняка, у 2019 році 16,5 млн грн освітньої субвенції буде спрямовано на придбання шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами.
Цьогоріч на математичні класи опорних шкіл виділено 10 млн 299 тис. грн, тож на райони області буде спрямовано по 300 тис. грн. на умовах співфінансування (для сільської місцевості – 10%, для міської – 30%) для обладнання опорних шкіл, які пройшли відповідну реєстрацію.
Під час прес-конференції в.о. директора Департаменту освіти і науки ОДА також акцентував увагу на розвитку інклюзивної освіти в області. За словами посадовця, на Вінниччині створено 32 інклюзивно-ресурсних центри. Цьогоріч 7,4 млн грн субвенції спрямовано на забезпечення ІРЦ спеціальними транспортними засобами для виїзду мобільних груп, які надаватимуть дітям додаткові психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги.
Особливо важливим є те, що цьогоріч надано фінансову підтримку на розвиток інклюзивної освіти як в загальноосвітніх навчальних закладах, так і в ДНЗ.