Як змінилася вебдоступність у державному секторі?

Сьогодні в Україні презентували результати моніторингу за 2023 рік щодо базової доступності 100 сайтів органів виконавчої влади.

Дослідження провела UNDP в Україні за фінансування Уряду Японії в партнерстві з Міністерством цифрової трансформації у межах «Проєкту підтримки Дія», який втілюють за сприяння Уряду Швеції.

За участі керівництва Мінцифри та експертів галузі проаналізували динаміку розвитку цифрової вебдоступності за останні три троки та перешкоди, які залишаються для людей з інвалідністю. 

Як і раніше, високі показники з вебдоступності має Портал «Дія. Безбар’єрність».

Також у лідерах за рівнем базової доступності ще три державні сайти країни. Це сайт Вінницької обласної військової адміністрації, а також Львівської та Харківської ОВА.

Як зазначають у Мінцифрі, вебдоступність державних сайтів постійно зростає.

«Ще у 2021 році кількість сайтів з низьким рівнем доступності становила 39%, зараз їх 27%. Державні сайти змінюються та адаптуються до сучасних умов, оскільки доступні онлайн-сервіси особливо важливі під час війни. кожному», —  коментують фахівці Міністерства цифрової трансформації України.

Якщо говорити про динаміку, то найвищий прогрес за рік продемонстрували сайт Вінницької обласної військової адміністрації, Львівської та Полтавської ОВА, а також Волинської облдержадміністрації, Міністерства економіки України та Електронного кабінету особи з інвалідністю.

Опитування спільно з UNDP в Україні проводять щороку для того, щоб оцінити рівень доступності сайтів, зрозуміти, чого їм не вистачає, та побачити, які зміни відбулись.

Результати цьогорічного дослідження наступні:

  • збільшилась кількість сайтів з високим рівнем вебдоступності. У 2022 він становив 3%, у 2023 — 4%
  • до 18% зросла кількість вебсайтів з достатнім рівнем доступності. Це на на 1% більше порівняно із 2022 роком
  • зменшилась кількість сайтів з середнім рівнем. З 53% у 2024 до 51% у 2023
  • не змінилася кількість сайтів із низьким рівнем вебдоступності — 27%.

«Змінюємо державні сервіси, щоб вони були доступними кожному», - наголошують у Мінцифрі.

Повна версія дослідження – за посиланням