АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

про організацію роботи зі зверненнями громадян

в облдержадміністрації  за  2017  рік

 За 2017 рік до облдержадміністрації надійшло 14182 звернення, що на 5832 одиниці, або 29,1% менше ніж за 2016 рік (20014 звернень).

У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.

Найбільш актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:

  • питання соціального захисту – 6075 одиниць, або 42,8% від загальної кількості (за 2016 рік – 12555 одиниць, або 62,7%);
  • на другому місці, за актуальністю, питання комунального господарства - 3217 одиниць, або 22,7% від загальної кількості (за 2016 рік – 2482 одиниці, або 12,4%);
  • трійку найбільш поширених замикають питання аграрної політики і земельних відносин – 1006 одиниць, або 7,1% від загальної кількості (за 2016рік – 968 одиниць, або 4,8%);
  • четверте місце, за поширеністю, займають питання охорони здоров'я – 1001 одиниця (7,1%) (за минулий, 2016 рік – 797 одиниць, або 3,9%);
  • на п’ятому місці, за актуальністю, питання транспорту і зв’язку – 464 одиниць (3,1%) (за 2016 рік – 497 одиниць, або 2,5%);
  • наступна категорія, за актуальністю, питання праці і заробітної плати – 378 одиниць, або 2,7% від загальної кількості (за 2016 рік - 413 одиниць, або 2,1%);
  • питання освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності - 294 одиниці, або 2,1% від загальної кількості (за 2016рік - 304 одиниці, або 1,5%);
  • екології та природніх ресурсів – 224 одиниці (1,6%) (за минулий 2016 рік – 137 одиниць, або 0,7%);
  • житлової політики –223 одиниці (1,6%) (за минулий, 2016 рік - 324 одиниці, або 1,6%).

 Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту - це питання надання субсидій; отримання соціальних виплат, матеріальної допомоги; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.

На другому місці, за кількістю, знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.

Значна кількість питань земельних відносин - це питання щодо виготовлення державних актів на земельні ділянки. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.

Питання охорони здоров'я - це заяви громадян з проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванні, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК тощо.

Кількість повторних звернень громадян протягом 2017 року зафіксовано 218 звернень, за минулий, 2016 рік, їх було 17 одиниць. Аналіз змісту підтвердив факт надходження звернень від одних і тих же громадян з одних і тих же питань до керівників різних рівнів. Для даної категорії громадян розроблені відповідні заходи, для надання додаткових роз’яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій.

Протягом 2017 року до облдержадміністрації надійшло 215 колективних звернень, або 1,5% від усіх звернень, та на 53 звернення менше ніж за 2016 рік (268 звернень, або 1,3%).

Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.

4374 одиниці, або 30,8% від усіх звернень, за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни і пенсіонерів, за минулий, 2016 рік таких було 5776 звернень, або 28,9% від загальної кількості звернень громадян що надійшли до облдержадміністрації.

Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання житлових субсидій на оплату комунальних послуг, різних видів соціальної допомоги, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість і якість надання комунальних послуг та інше.

За 2017 рік до обласної державної адміністрації звернулось 67070 громадян, а за 2016 рік ця цифра становила 43250 громадян. Тобто, збільшення кількості громадян, що звернулись до обласної державної адміністрації становить 23820 чоловік.

На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 156 звернень, це становить 1,1% від загальної кількості (в 2016 році –    197 звернень, або 0,9%).

За звітний період двічі проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в кожній із 27 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.

На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за 2017 рік розглянуто стан виконання доручень керівництва по 12 зверненням. Тематика питань стосувалась соціальних, житлово-комунальних, медичних та супутніх цим питанням.

За 2017 рік проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: призначення субсидій на оплату комунальних послуг, надання матеріальних допомог та виплати допомоги на лікування тощо.

Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться на постійному контролі керівництва облдержадміністрації.