З метою координації дій наших виробничників в процесі вивчення ринків збуту власної продукції, налагодження контактів із закордонними партнерами та зміцнення експортного потенціалу Вінниччини Департамент міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької облдержадміністрації спільно із громадською організацією «Вінницький Бізнес – клуб» (яка на сьогодні об*єднує понад 35 потужних бюджетоутворюючих підприємств Вінницької області) розробив низку навчальних й дослідницьких тематичних програм, по яких проводяться семінари, зустрічі й тренінги для представників усіх виробничих підприємств області. Найголовніша ідея – передавати досвід нашим промисловцям в процесі здійснення експорту своєї продукції, навчити якісній координації дій наших виробничників в процесі вивчення ринків збуту, налагодження контактів із закордонними партнерами.
В рамках Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва Вінницької області на період до 2020 року Департаментом міжнародного співробітництва та регіонального розвитку облдержадміністрації спільно з ГО «Вінницький бізнес-клуб» проводяться тематичні навчальні зустрічі й семінари.
Один з таких відбувся у понеділок, 23 вересня за участі президента «ВБК В`ячеслава Калініченка, який окреслив загальну тематику зустрічі та, на досвіді свого підприємства, яке вже 5-й рік активно експортує свою продукцію до країн європейської спільноти продемонстрував переваги та позитивні тенденції експортного ринку Вінниччини, який з кожним роком набирає обертів.
Керівниця управління міжнародного співробітництва Департаменту міжнародного співробітництва та регіонального розвитку Вінницької облдержадміністрації Олена Ліпач поінформувала учасників семінару про те, що Вінниччина за останні сім років значно просунула свої експортні можливості як в бік Європи, та і до країн Сходу, адже, наприклад, лідерами наших міжнародних взаємних торгових відносин є Індія та Китай; також в десятці найголовніших партнерів – Туреччина, Польща, Білорусь. Загальний експортний товарообіг області склав майже 850 млн. доларів США лише за сім місяців цього року.
Головний спікер семінару, знаний експерт в галузі експортної політики регіону Володимир Шевчук представив навчально- дослідницьку програму на тему базових принципів побудови комунікацій на експортних ринках, та розповів присутнім про основні моделі, якими користуються експортери, укладаючи міжнародні контракти на реалізацію своєї продукції. Звісно, один з найголовніших принципів – це вивчення менталітету, дослідження потреб споживачів тієї країни, куди спрямовано ініціативи щодо реалізації товарів й послуг, а також – налагодження чіткої командної роботи на самому підприємстві, адже міжнародні економічні відносин та організація вдалих експортних ринків – справа командної роботи всього підприємства. Також пан Володимир провів цікаву теоретичну й практичну частину зустрічі на прикладі конкретних відомих підприємств Вінниччини, які досить вдало й активно реалізують свою продукцію по всьому світу.
До речі, частка Вінниччини в загальному експортному потенціалі всієї України на сьогодні складає 3% - наша область на десятій позиції в цьому «послужному» списку після таких промислових гігантів, як Дніпропетровська, Львівська, Запорізька, і, звісно, Київська області. Разом з тим, як зазначив на зустрічі виконавчий директор ГО «ВБК» Артем Калініченко, знання, набуті на таких зустрічах неодмінно стануть в нагоді менеджерам компаній, які відповідають на підприємствах за налагодження міжнародних відносин, і експортна частка Вінниччини у майбутньому неодмінно збільшуватиметься як завдяки професійній роботі цих спеціалістів, так і високій якості продукції «Made in Вінниця», про яку сьогодні знають вже у 138 країн світу, з якими область веде активні торговельні відносини.