Представники ОТГ Вінниччини переймали досвід Київських колег щодо розвитку туризму у громадах
- Останні новини
Навчальний візит з питань розвитку спроможності сільських громад та підготовки проектів у сфері туризму здійснили представники ОТГ Вінниччини до Київської області.
За сприяння Програми «U-LEAD з Європою» та регіональних Центрів розвиту місцевого самоврядування Києва та Вінниці учасники зустрічі відвідали села Забір’я, Княжичі, Музичі, Бобриця, Дзвінкове, а також ознайомилися з досвідом громад із впровадження розвиткових проектів, зокрема у галузі туризму.
Радник Вінницького ЦРМС з регіонального розвитку Юрій Войціцький, взявши участь в study-турі, звертає увагу на особливе значення заходу для посилення спроможності ОТГ та успішної розбудови територій. На думку експерта, Вінниччина має доволі високий інвестиційний потенціал з огляду на туристичну галузь. Юрій Войціцький поділився враженнями та висновками від навчального візиту з експертної точки зору.
Радник Вінницького ЦРМС акцентував увагу на тому, що можуть запропонувати у сільській місцевості щодо туристичної галузі.
«На кожен товар є свій покупець. Особливо якщо ваша туристична локація міститься недалеко від великого міста. Здавалось би, навіщо потрібна комусь кінна ферма? Виявляється, що в Києві достатньо заможних людей, які можуть за суму 6-12 тис. грн дозволити собі утримувати за містом коня і дивитись на нього, приміром, через камеру вай-фай, встановлену у стайні. Розкіш? Можливо, але такі послуги є і користуються попитом. А інші туристи із радістю прийдуть подивитися на доглянутих коней і заплатять за коротку прогулянку верхи. Чи не дорого платити 1600 гривень за ніч проживання в готельному сільському комплексі? Теж ні. Попит формує пропозицію, особливо серед міського населення: на крафтові сири, варення, екологічно чисту випічку, відвідування арт-майстерень, ярмарків та фестивалів і комфортні умови проживання для сім’ї чи колективу з масою додаткових атракцій», - зауважив Юрій Войціцький.
Він також підкреслив, що рушіями змін у сільській місцевості також є представники громад: «Основні рушії змін в сільській місцевості – активні мешканці, а не лише влада. Це дуже гарно видно на прикладі новостворюваного на Київщині кластера «Долина двох рік», де ініціатива громадськості пішла набагато далі, ніж звичайна участь у громадських слуханнях і коментування подій на фейсбук-сторінках. Силами активу мешканців при залученні профільних фахівців створено благодійний фонд, розроблено туристичні вказівники і мапи, здійснюється благоустрій населених пунктів, надається допомога владі в управлінні і сортуванні ТПВ».
Відповідаючи на запитання, експерт також підкреслив, що для реалізації відповідних проектів необхідна зацікавленість самих громад. «У селах можна розвинути галузь туризм, але треба мати бажання та докласти зусилля. Так, Барська міська ОТГ взялася за розвиток водного, культурно-історичного, релігійного, наукового та екологічного напрямку туризму. Северинівська громада створює кластер з гастротуризму «Яблучний шлях», адже її територія знаходиться в унікальному місці з вирощування плодово-ягідної продукції. Низка ОТГ області одним із напрямків стратегій розвитку територій обрали туризм, серед них і Брацлавська ОТГ, громада якої має велику кількість історичних пам’яток та цікаву поліетнічну структуру населення. Дашівська громада також розпочинає відновлення рекреаційних та відпочинкових зон з огляду на розвиток туризму».
На завершення зустрічі радник Вінницького ЦРМС також озвучив поради для громад Вінниччини щодо підвищення туристичного потенціалу територій.
«Вінниччина має потужний туристичний потенціал, регіон близький до кордонів держави, а відтак може приймати туристів із сусідніх країн. Крім того, в області величезна, можливо навіть і більша ніж на Київщині, кількість архітектурних та історичних пам’яток, культурних об’єктів, унікальних екологічних зон. От Барська ОТГ нещодавно отримала новий напрямок - bird watching. Справа в тому, що на території громади зареєстровано зону унікальної фауни і місцеві мешканці мають всі можливості для популяризації цього виду туризму. ОТГ, що знаходяться в 30-кілометрових зонах від великих міст чи обласних центрів, мають додаткові переваги, завдяки наявності інфраструктури і потенційно високому попиту. Крім того, варто пам’ятати, що туризм – це, перш за все, інвестиція у нові робочі місця. Тож головним завданням для громад на сьогодні є пошук привабливих пропозицій для інвесторів, активне просування інвестиційних продуктів та здобуття нового рівня компетенцій, зокрема, і з реалізації туристичних проектів».