Аналіз регуляторного впливу
проекту розпорядження голови облдержадміністрації «Про затвердження тарифів на платні послуги, що надаються комунальним лікувально-
профілактичним закладом – Липовецькою обласною лікарнею відновного лікування дітей з органічним ураженням центральної нервової системи, порушенням психіки і опорно-рухового апарату»


1. Визначення проблеми.


Розпорядженням голови облдержадміністрації №558 від 25.12.2013р. «Про внесення змін до Тарифів на платні послуги, що надаються комунальним лікувально-профілактичним закладом – Липовецькою обласною лікарнею відновного лікування дітей з органічним ураженням центральної нервової системи, порушенням психіки і опорно-рухового апарату, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації №284 від 11.05.2011р.» затверджено тарифи на платні медичні послуги, що можуть надаватись населенню, яке не забезпечене безкоштовними путівками.
Підставою для розроблення проекту регуляторного акту є значне зростання економічних чинників, що впливають на складові витрат тарифу ( заробітна плата персоналу, ціни на медикаменти, продукти харчування та енергоносії ). Це в свою чергу призвело до перевищення собівартості платних медичних послуг станом на 01.01.2016р. над тарифами затвердженими в 2013р. :
1) заробітна плата персоналу зросла на 20,1%, з мінімальної заробітної плати 1147 грн. в 2013р. до 1378 грн. в 2016р .
2) вартість медикаментів на 1 день лікування зросла на 17,6% з 48,08 грн. до 56,56 грн. ;
3) вартість продуктів харчування на 1 день на 1 хворого зросла на 72,4% - з 33,23грн до 57,30 грн.;
4) зросли на 119% накладні витрати на утримання закладу (ремонт, придбання господарських товарів, поліпшення матеріально – технічної бази ,амортизація та інше) з 48,08 грн. за 1 день перебування в лікарні до 105,42 грн.
Крім того плата за медичні послуги є одним з джерел фінансування лікарні і їх частка від бюджетних надходжень складає:
- 12,5% в 2013р.
- 13,9% в 2014р.
- 13,2% в 2015р.
Фактичні витрати на придбання необхідних засобів для функціонування лікарні становили :

2013р.
2014р.
2015р.
Фактичні витрати по закладу,
тис. грн.
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Фактичні витрати по закладу,
тис.грн
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Фактичні витрати по закладу,
тис.грн.
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Сума, тис. грн..
%
Сума, тис. грн..
%
Сума, тис. грн..
%
Медикаменти 53,0 5,0 9,0 102 54 52,9 83,9 30 35,8
Продукти харчування 363,1 12,5 3,3 404,2 53,6 13,3 473,3 80,5 17,0
Господарські товари 196,5 83,3 42,4 307,6 186,0 60,5 417,0 124,1 29,8

Витрати лікарні на медикаменти за рахунок власних надходжень зростали від 9% по відношенню до загальних втрат в 2013р., до 52,9% в 2014р. і 35,8% в 2015р.; на продукти харчування від 3,3% в 2013р. до 13,3% в 2014р. та 17,0% в 2015р.; на господарські товари 42,4% в 2013р., до 60,5% в 2014р. В 2015р. витрати на господарські товари зменшились через направлення більшості коштів на поліпшення матеріально - технічної бази лікарні , придбання обладнання і будівництва, які повністю проводились за рахунок надходжень від платних послуг:

2013р.
2014р.
2015р.
Фактичні витрати по закладу,
тис.грн.
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Фактичні витрати по закладу,
тис.грн
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Фактичні витрати по закладу,
тис.грн.
Витрати покриті за рахунок надходжень від платних послу
Сума, тис. грн..
%
Сума, тис. грн..
%
Сума, тис. грн..
%
Обладнання 34,9 34,9 100 87,5 87,5 100 49,6 49,6 100
Капітальне будівництво 117,4 117,4 100 186,0 186,0 100 463,8 463,8 100


Зміна тарифів на платні медичні послуги дасть змогу забезпечити основні потреби лікарні і покращити якість медичних послуг при постійному підвищенні індексу інфляції та зростанні конкуренції серед медичних закладів при запровадженні медичного страхування.

Вирішення цієї проблеми дасть змогу поліпшити якість медичних послуг , що в основному справляє вплив на:

Групи
Так
Ні
Громадяни
так
-
Держава
так
-
Суб’єкти господарювання
-
ні

 

2. Цілі державного регулювання


Основною метою впровадження регуляторного акту є :
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на ринку реалізації медичних послуг;
- розширення зони охоплення громадян;
- забезпечення доступності медичних послуг для всіх верств населення незалежно від рівня їх грошових доходів, оскільки послуга може надаватись як на один день і більше, так і окремо по кожній процедурі;
- дасть змогу батькам бути поряд з дитиною, що потребує догляду , оскільки фінансування перебування батьків в лікарні з державного бюджету не передбачено.

3. Визначення та оцінка альтернативних
способів досягнення цілей.

Визначення альтернативних способів.
Для досягнення цілі існує дві альтернативи:

Вид альтернативи
Опис альтернативи
Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін Тарифи залишаться без змін, що призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету , погіршить господарську діяльність лікарні, вплине на якість медичних послуг для громадян.
Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги Встановлення нових економічно обґрунтованих тарифів збільшать надходження до місцевого бюджету, сприятиме покращенню результатів фінансово-господарської діяльності лікарні та створюватиме передумови для надання якісних послуг, що сприятиме покращенню здоров`я громадян, тим самим зміцнюючи здоров`я нації
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей


Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
1). Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін Відсутні - Зменшення надходжень до місцевого бюджету
- негативний вплив на розвиток медичної галузі через припинення впровадження нових методів лікування за неможливості придбати для них медикаменти
- зменшення видатків на господарську діяльність лікарні, що призведе до занепаду матеріально - технічної бази
- можливе скорочення ліжкового фонду.
2). Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги - Забезпечення виконання
доходної частини місцевого бюджету
- покращення результатів фінансово-господарської діяльності лікарні, що сприяє розвитку медичної галузі
- створюються передумови для надання якісних послуг, що зміцнює здоров`я нації.
Відсутні




Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
1). Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін Відсутні - Зменшення видатків лікарні на утримання закладу вплине на якість медичних послуг
- через недофінансування погіршиться раціон харчування хворих
- кількість хворих бажаючих пролікуватись буде обмежена через скорочення ліжкового фонду
2). Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги - Дозволить охопити більше верств населення що потребують медичної допомоги
- зміцнити здоров`я нації.
Відсутні

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей.

Оптимальним альтернативним способом досягнення цілі є затвердження нових економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги. Для цього необхідно прийняти регуляторний акт «Про граничні тарифи на платні послуги, що надаються комунальним лікувально-профілактичним закладом – Липовецькою обласною лікарнею відновного лікування дітей з органічним ураженням центральної нервової системи, порушенням психіки і опорно-рухового апарату»

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
1). Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін
1
-проблема не вирішиться, старі тарифи призведуть до погіршення господарської діяльності закладу
2). Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги
3
-нові тарифи призведуть до збільшення надходжень до місцевого бюджету
-розвиток мединої галузі
- покращення якості медичних послуг громадянам
 
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
1). Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін Відсутні -Додаткове навантаження на місцевий бюджет, щодо утримання закладу
-погіршення якості медичних послуг, що впливає на оздоровлення громадян
Неприйнятна альтернатива залишити тарифи без змін. Це негативно впливає на розвиток медичної галузі.
2). Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги -Дотримання належної якості медичних послуг для населення
-відмінний результат фінансово-господарської діяльності лікарні
-розвиток медичної галузі
-збільшення надходжень до місцевого фонду
-покращення здоров`я нації
Відсутні Надається перевага прийняти регуляторний акт, тобто затвердити нові тариф на платні послуги.
Це призведе до:
-зростання іміджу лікарні за умов конкуренції між медичним закладами
-покращенню здоров`я нації
-зростуть надходження до місцевого бюджету
-зменшується навантаження на державний бюджет
Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи /причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива затвердити нові економічно обґрунтовані тарифи на платні послуги Надається перевага цій альтернативі, оскільки прийняття регуляторного акту дасть змогу надавати послуги населенню без несення збитків лікарнею
Х
Альтернатива залишити тарифи на платні послуги без змін Відхиляється. Старі тарифи вплинуть на якість послуг для населення і це не сприяє розвитку медичної галузі.
Х

 

5. Механізми та заходи, які забезпечать
розв’язання визначеної проблеми.


Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного регуляторного акту, не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, шляхом встановлення економічно обґрунтованих тарифів.
Тарифи встановлюються згідно розрахунків, що проводились за Постановою КМУ № 10 від 11.01.2012 року «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» , наказу МОЗ України „Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення” № 308/519 від 05.10.2005 року із змінами та доповненнями, норм навантаження на медичний персонал згідно наказу МОЗ №260 від 30.12.1993р. «Про організацію і вдосконалення фізіотерапевтичної допомоги населенню України» . У розрахунку до статті калькуляції „Сировина та матеріали” - норми на витратні матеріали враховано відповідно до актів визначення норм використання медикаментів , норми на продукти харчування за наказом МОЗ №931 від 29.10.13р., норми використання миючих і дезінфікуючих засобів згідно методичних вказівок санітарно-епідеміологічної служби .
Внесення змін до діючого розпорядження здійснюється згідно Постанови КМУ №1548 від 25.12.1996р. «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)».

 

 

6. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта


Термін дії запропонованого регуляторного акта - до прийняття наступного регуляторного акта, який залежатиме від економічних чинників (динаміки зміни ринкових ціна на медикаменти, продукти харчування та тарифів на енергоносії; підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати тощо).


7. Визначення показників результативності показників дії регуляторного акта


З метою відстеження результативності цього регуляторного акту визначено наступні показники результативності:

- відстеження інформації про кількість наданих послуг
- аналіз інформації про об’єми послуг, що надаються в вартісному виразі (грн.);
- аналіз об’єму платежів, що надійшли від реалізації платних послуг (грн., %);
- відшкодування встановленим тарифом економічно обґрунтованої собівартості послуг(%);
- аналіз доходів та витрат на послуги в лікарні (грн.).



8. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта


Базове відстеження результативності буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом.
В результаті впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись наступні показники:
- рівень надходжень від платних послуг;
- рівень покриття собівартості послуг ;
- рівень прибутковості чи збитковості лікарні від надання медичних послуг.
Основою для порівняння за рівнем надходження від платних послуг є порівняння надходжень від платних послуг 2014-2015р.р., протягом яких діяли попередні тарифи:

Назва групи послуг по розпорядженню
Надходження від платних послуг, тис. грн.
Покриття дефіциту загального фонду ,%
Очікуванні надходження від платних послуг в 2016р. тис. грн.
Покриття дефіциту загального фонду в 2016р.,%
2014р.
2015р.
2014р.
2015р.
1 Надання санаторно-курортних послуг
758,1
853,6
13,9
13,2
960,0
15,4



Ефективність прийняття регуляторного акту за рівнем прибутковості чи збитковості буде відстежуватись за допомогою порівняння таких даних:

Назва послуги
Діючий тариф
грн.
Проект тарифу
грн.
Різниця між тарифами яка направляється на покриття недофінансування з державного бюджету
грн./%
Оздоровчий масаж
15,79
35,00
+19,21 грн. або 221%
Гімнастика
2,77
4,45
+1,68 грн. або 160%
Гімнастика (індивідуальне заняття)
-
35,53
+35,53грн. або 100%
Ванна "Радонова"
6,36
13,35
+6,99 грн. або 209%
Ванна "Хвойна"
9,30
17,80
+8,50 грн. або 191%
Ванна "Соляна"
10,44
22,13
+11,69грн. або 212%
Ванна "Хвойно - соляна"
13,38
26,57
+13,19 грн. або 198%
Ванна "Бішофітна"
12,40
34,40
+22,00 грн. або 277%
Ванна "Скипідарна"
8,88
32,53
+23,65 грн. або 366%
Ванна «Магнієвий фіто концентрат»
-
28,87
+28,87 грн. або 100%
Підводний душ - масаж
25,09
52,96
+27,87 грн. або 211%
Плавання в басейні
-
60,22
+60,22 грн. або 100%
Лікувальне плавання в басейні (індивідуальне заняття)
-
74,54
74,54 грн. або 100%
Лікування
88,93
151,94
+63,01 грн. або 170%
Проживання
47,89
76,82
+28,93 грн. або 160%
Харчування
53,46
91,60
+38,14 грн. або 171%
Харчування (для дітей)
-
89,45
+89,45 грн. або 100%
 


Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються до Департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації за адресою: 21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7, к. 200 (канцелярія), тел. 66-12-11 (факс) або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та представництва Державної регуляторної служби України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11 або на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Дані отримані від комунального лікувально-профілактичного закладу – Липовецької обласної лікарні відновного лікування дітей з органічним ураженням центральної нервової системи, порушенням психіки і опорно-рухового апарату.




Директор Департаменту
охорони здоров’я

Л.О.Грабович


Проект розпорядждення.doc    Тарифи.docx