ЗВІТ
ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ
РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

розпорядження голови обласної державної адміністрації “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області”
від 7 червня 2005 року № 217


Відстеження результативності дії регуляторного акту проведено Департаментом регіонального економічного розвитку облдержадміністрації на основі матеріалів Вінницької обласної асоціації автомобільних перевізників в серпні 2014 року.
Мета регулювання: реалізація державної політики ціноутворення на послуги по перевезенню пасажирів автомобільним транспортом, недопущення необґрунтованого зростання вартості вказаних послуг та забезпечення стабільної роботи перевізників при здійсненні перевезень пасажирів у міжміському внутрішньообласному сполученні.

Мета дослідження: мета дослідження полягає у визначенні ефективності регуляторного акту – розпорядження голови обласної державної адміністрації: “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області шляхом аналізу статистичних даних, а також виконання розрахунків на підставі діючих показників: методології формування собівартості перевезень, норм витрат матеріальних ресурсів, їх вартості, умов оплати праці персоналу.

Підстава для дослідження: підставою для періодичного дослідження є пункт 5 розпорядження голови обласної державної адміністрації від 7 червня 2005 року № 217, а саме, невідшкодування фактичних витрат підприємств, які здійснюють автоперевезення пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
З часу затвердження діючих тарифів значно зросла вартість пального, що впливає на формування собівартості перевезень.

Строк виконання заходів з відстеження: серпень 2014 року
Статус дослідження: періодичне
Метод дослідження – аналіз статистичних даних та виконання розрахунків.

Показниками результативності (індикаторами ефективності) дії розпорядження голови облдержадміністрації від 07.06.2005 року № 217 “Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу автомобільним транспортом (який працює у звичайному режимі руху) у міжміському внутрішньообласному і приміському сполученні у межах Вінницької області” були визначені:

1. Кількість СПД, які надають послуги по перевезенню пасажирів у приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
2. Вартість пального на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .
3. Розмір встановленого рівня мінімальної заробітної плати на час прийняття розпоряджень голови облдержадміністрації .

Таким чином, базовими показниками є наступні статистичні дані:


з/п
Показники
Од. вим.
Станом на 01.01.10
Станом на 01.07.10
Станом на 01.03.11
Станом на 01.06.12
Станом на 17.03.14
Станом на 26.08.14
Відхилення 26.08.14 до 17.03.14, %
1 Кількість перевізників,
в т. ч:
СПД
281
276
261
256
266
249
-6,4
1.1 Кількість перевізників у приміському сполученні -//-
174
172
156
153
148
141
-4,7
1.2 Кількість перевізників у міжміському внутрішньообласному сполученні -//-
107
104
105
103
118
108
-8,5
2 Вартість пального
(з ПДВ)
грн./л
2.1 Дизпаливо з ПДВ -//-
5,79
6,84
8,24
10,01
11,03
15,82
43,4
2.2 Бензин А-80 з ПДВ -//-
5,80
6,93
8,01
10,24
11,65
16,00
37,3
2.3 Газ (метан) з ПДВ -//-
3,60
4,05
5,50
6,45
6,63
8,78
32,4
3. Розмір мінімальної зарплати грн
869
884
941
1094
1218
1218
0,0


Приведені статистичні дані дозволяють зробити наступні висновки:

1. Станом на 26.08.2014 року загальна кількість перевізників у порівнянні з з березнем 2014 року зменшилась до 249 або на 6,4%, в тому числі у міжміському внутрішньообласному на 8,5% та приміському сполученні на 4,7%.
2. З часу затвердження діючих тарифів вартість бензину А-80 зросла на 37,3%, дизельного пального на 43,4%, газу на 32,4%. Виросла вартість інших матеріальних ресурсів, які впливають на формування собівартості перевезень.
3. Розмір мінімальної заробітної плати не змінився та становить 1218 грн.
Разом з тим, обсяги перевезень пасажирів автомобільним транспортом в січені-липень 2014 року у Вінницькій області зменшилось на 6% до аналогічного періоду минулого року.
Аналіз планових розрахунків на перевезення пасажирів у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні показав, що витрати на пальне по автобусу «Богдан» на міжміському маршруті та на приміському маршруті збільшилась в серпні 2014 року порівнянні з березнем 2014 року на 39,5%.
Динаміка росту тарифів на міжміському внутрішньообласному сполученні.



п/п
Показники
Діючі тарифи станом
26.08.2014
Фактична собівартість 1 пас./км станом на 26.08.2014
Проект тарифів
1. Тариф за 1 км проїзду у міжміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ)
0,307
0,329
0,346
Тариф за 1 км проїзду у приміському внутрішньообласному сполученні, грн.(без ПДВ)
0,307
0,329
0,346


Аналіз відповідності тарифів витратам на перевезення показав, що фактична собівартість 1 пас./км станом на 26.08.2014 року у міжміському внутрішньообласному та приміському сполученні становить 0,329 грн. (без ПДВ) за 1 пас./км та перевищує величину собівартості діючих тарифів відповідно на 7,2%.
Випереджаючий приріст собівартості на приміському та міжміському сполученні сполучені зумовлений підвищенням цін на пальне.
Враховуючи вищевикладене, Департамент регіонального економічного розвитку облдержадміністрації вважає за доцільне скорегувати діючі тарифи на перевезення пасажирів автотранспортом (який працює у звичайному режимі руху) до економічно обґрунтованого рівня:
- у міжміському внутрішньообласному сполученні збільшити на 0,039 грн. (12,7%) з 0,307 грн. до 0,346 грн. (без ПДВ) за один кілометр проїзду для перевізників, які є платниками ПДВ, та до 0,415 грн. – для перевізників, які обрали спрощену систему оподаткування і не є платниками ПДВ;
- приміському сполученні збільшити на 0,039 грн. (12,7%) з 0,307 грн. до 0,346 грн. (без ПДВ) за один кілометр проїзду для перевізників, які є платниками ПДВ, та до 0,415 грн. – для перевізників, які обрали спрощену систему оподаткування і не є платниками ПДВ.


 Додаток.doc